Show simple item record

dc.contributor.advisorYazıcı, Ali
dc.contributor.authorYağcioğlu, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-04T08:15:17Z
dc.date.available2020-12-04T08:15:17Z
dc.date.submitted2000
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/65112
dc.description.abstractÖZET Küçük ve orta ölçekli işletmelerde yönetim işlevi, işletme mülkiyetinden kaynaklanan bir hakla işletme sahibi tarafından yürütülür. İşletme sahibi, işletmeyi tüm riskleri kendisi üstlenerek, kendi hesabına bağımsız olarak yönetir. İşletme sahibi, işletme çok küçük ölçekte iken işletmenin değişik kademelerinde fiilen çalışır ve işletme faaliyetine katkıda bulunur. İşletme büyüdükçe işletmenin sahibinin işletmesinde fiilen çalışması gerçeği değişmemekte, sadece çalışma birimi ve işletme faaliyetine katkı biçimi değişmektedir. İşletme büyüdükçe katkısını daha çok işletme yönetiminde yoğunlaştırmak zorunda kalmaktadır. İşletmenin büyümesi (yine küçük ve orta ölçek içerisinde), beraberinde değişik gereksinimler, zorunluluklar ve riskler getirmektedir. Şöyle ki; ? İşletmenin büyüme ve yatırım politikaları açısından hammadde ve ürün stok seviyesi, müşteri istek ve şikayetleri, hatalı üretim oranlan, maliyet analizleri vb. konuların belirli periyodlarla doğru olarak değerlendirilmesi; ? Fiyat, kalite ve müşteri memnuniyeti açısından daha yüksek bir rekabet gücünün oluşturulması; ? İşletmenin kurumsallaştınlmasının alt yapısının oluşturulması gibi konular işletmenin yönetim kademesinden uygulama ve çözüm bekleyen önemli başlıkları oluşturmaktadır. Rekabet koşulları nedeniyle işletmeler çok düşük kâr marjlarında çalışmak zorunda kalmaktadırlar. Hatalı yapılan analizler, küçük ihmaller, gözden kaçan detaylar işletmenin zararına yol açabilmektedirler. Risklerin artması çok sık aralıklarla (örneğin; aylık) işletmenin ekonomisinin değerlendirilmesini, çok iyi maliyet analizleri ve sistem analizi yapılmasını zorunlu kılmaktadır. İşletmenin büyümesi, haberleşme trafiğini artırmakta, karar süreçleri için gereken süre azalmakta ve doğru bilginin ilgili birimler ile karar mercii(leri)ne zamanında ulaşmasının önündeki engeller (teknik, bürokratik vb.) artmakta, işletmenin kontrolü güçleşmektedir. Yönetim enformasyon sistemi, yukarıda da kısaca değinilen yönetim işlemleri için çok büyük kolaylıklar getirmektedir. İşletme sahibi ya da karar mercii, klasik yöntem ve emek yoğun şekildeki yönetimden uzaklaşmakta, büyük kararlar ve ileriye dönük projeler oluşturmaya daha çok zaman ayırabilmektedirler.
dc.description.abstracten_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKüçük ve ortaboy işletmelerde yönetim sorunlarının değerlendirilmesi ve bir örnek KOBİ`de yönetim enformasyon sistemine geçiş çelışmaları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmManagement information systems
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmSmall and Medium Sized Firms
dc.identifier.yokid104865
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid102451
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess