Show simple item record

dc.contributor.advisorSoylu, Hakkı
dc.contributor.authorSevim, Cüneyt
dc.date.accessioned2020-12-04T08:15:14Z
dc.date.available2020-12-04T08:15:14Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/65109
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, belli başlı üretim fonksiyonlarının özelliklerini ve `Eğitimin Üretim Fonksiyonu`nu incelemektir. Kara Harp Okulu'nda öğrencinin akademik başarısına tesir eden aile ve öğrenci girdileri doğrusal, yarı logaritmik ve Cobb-Douglas üretim fonksiyonları yardımıyla analiz edilmiştir, öğrenci ihtiyaçlarının devlet tarafından karşılandığı bir yatılı okul olan Harp Okulu'nda, tahmin edilen model, öğrencinin akademik başarısında öğrenci girdilerinin aile girdilerinden daha önemli olduğunu ortaya koymuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to analyze the properties of the three main production functions and `Educational Production Function`. The factors that affect the academic success of students such as family and students own efforts are the related inputs analyzed with linear, semi-logaritmic and Cobb- Douglas production functions for the Army Academy. The estimated model showed that student-related inputs have more impact on the academic success of students than family-related inputs in the Army Academy in which every requirement of the students are met by the government.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÜretim fonksiyonları ve eğitimin üretim fonksiyonunun tahmin edilmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTurkish Military Academy
dc.subject.ytmMilitary students
dc.subject.ytmProduction
dc.subject.ytmProduction functions
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid107112
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid103974
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess