Show simple item record

dc.contributor.advisorKorkmazyürek, Haluk
dc.contributor.authorErdem, Mahmut
dc.date.accessioned2020-12-04T08:15:10Z
dc.date.available2020-12-04T08:15:10Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/65106
dc.description.abstractÖZET Firma liderleri de ordu generalleri gibi sürekli jstratejik kaıajjar almak zorundadırlar. Söz konusu kararlar çoğunlukla firmanın içinde bulunacağı işlerin tespiti, en önemli teknolojik ve diğer yatırımlar, pazar, yeni fırsat ve tehditleri oluşturan ekonomik, sosyal, politik ve teknolojik trendler ve değişimler üzerine yoğunlaşmaktadır. Firma liderleri diğer taraftan firmanın kazançlarının altını oyabilecek en önemli rakiplerin davranışları, gelecekteki büyüme veya yeniden tertiplenmeye olan inancın tesisi, örgüt, motivasyon, eşgüdüm, tüm alt bileşenleri ile bölümlerin kontrolü, stratejik birleşmeler, müşterek yapılan girişimler, şirket satın alma veya birleşmeler ve hükümetle olan ilişkilere de odaklanmak zorundadır Böylesi önemli kararların alınması 20nci yüzyılın ikinci yarısında artan bir şekilde zorlaşmıştır. Teknolojik değişim hızlanmış, ürün ve süreçlerin eskime hızı artmıştır. İletişim ve bilgi teknolojisinde meydana gelen gelişmeler en son yönetici ürün, süreç ve fikirlerinin çevreye yayılmasını ve miJli pazarlarda farklılaşma gösteren müşteri ihtiyaçlarının bütünleştirilmesini süratlendirmiştir. Çok uzak bir ihtimal olarak görülen eski Sovyetler Birliğinin dağılması ve Hong Kong'un yüzyılın sonunda Çin'e katılması gibi olaylar belirsizliklerle kaplı yeni fırsatlar ve tehditler halkası yaratmıştır. Bu zor koşullar ve özellikle dünya genelinde gerçekleşen yoğunlaşmış rekabet ortamı yöneticilerin ilgilerinin artan bir sıklıkta Sun/Tzu, Mushashi, Von Clausewitz ve Liddell-Hart'ın yazıtlarında anlatılan askeri harp modellerine sıçramasına neden olmuştur. Bu çalışma iş hayatının giderek artan bu dikkatine yönelik olarak, öncelikle `Savaş Sanatının temelini oluşturan temel harp faaliyetleri ile saldırı ve savunma taktiklerinin neler olduğunu açıklayarak, iş hayatına ve işletme literatürüne nasıl yansıtıldığını ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Sonrasında ise oluşturulan bu kuramsal çerçevenin ışığında Escort Bilgisayar firmasının ve rakiplerinin rekabetçi hareketleri incelenmiştir. Anahtar Kelimeler; Savaş Sanatı Rekabetçi Hareketler Saldırı Taktikleri Savunma Taktikleri Stratejik Yönetim
dc.description.abstractSUMMARY Leaders of companies, like generals of armies, have always had to make strategic decisions. These strategic decisions at the corporate office are likely to focus on the portfolio of businesses the corporation should be in; major technological or other investments, market, economic, social, political and technological trends and changes which present threats or opportunities to constituent businesses, behavior of major competitors who could undermine businesses important to the corporation, the general trust of future development or indeed retrenchment, the organization, motivation, co-ordination and control of divisions and their subsidiaries, strategic alliances, joint ventures, acquisitions and mergers and relationships with governments. Such decisions have become increasingly difficult as the second half of the 20th century has progressed technological change has quickened, speeding the rate of obsolescence of products and progresses. The advance of communications and information technology has led to the ever more rapid dissemination of the latest managerial product or process ideas, and a convergence of consumer requirements in previously differentiated national markets. Major political changes with far - reaching but unpredictable consequences, such as the breakup of the Soviet Union and the forth coming return of Hong-Kong to China, create new opportunities and treats surrounded by uncertainty. These conditions and the intensified competition that has taken place worldwide in recent years have sparked management's interest in the models of military warfare, particularly as described in the writings of Sun-Tzu, Mushashi, Von Clausewitz, and Liddell-Hart. This study is firstly prepared to describe the Basic War Activities that form the base of War Art and the attack and defense tactics and how these activities and tactics are reflected and implemented in business life and literature. Secondly, this study has the aim to analyze the competitive activities of Escort Computer and his competitors, in the given contex. Key Words; War Art Strategic Management Attack Tactics Competitive Movements Defence Tactics IIen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİşletme yönetiminde askeri taktiklerin kullanımı: Escort örnek olayı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMilitary strategies
dc.subject.ytmWork life
dc.subject.ytmBusiness management
dc.subject.ytmWar
dc.subject.ytmDefence
dc.subject.ytmCompetition
dc.subject.ytmEscort Computer
dc.subject.ytmStrategic decision
dc.subject.ytmFirms
dc.identifier.yokid107089
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid103963
dc.description.pages157
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess