Show simple item record

dc.contributor.advisorBoyacıoğlu, Dilek
dc.contributor.authorDikici, Ayfer
dc.date.accessioned2021-05-08T08:25:08Z
dc.date.available2021-05-08T08:25:08Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/650756
dc.description.abstractBu çalışmada, fonksiyonel gıdalar üzerindeki Türk ve Fransız tüketicilerinin algısı ve fonksiyonel meyve ve sebze suları tercihleri arasındaki benzer ve farklı yönler incelenmiştir. Sağlıklı beslenme bilincindeki artış ile birlikte fonksiyonel gıdalara olan talep tüm dünyada artış göstermektedir. Türk ve Fransız tüketiciler sağlıklı beslenme konusunda eşit derecede hassasiyet göstermektedir. Ancak; Türk tüketiciler doymuş yağlar konusunda daha fazla hassasiyet gösterirken, Fransız tüketiciler gıdalardaki şeker seviyesi konusunda daha fazla dikkat göstermektedir. Her iki tüketici grubu da gıda seçimlerinde lezzet odaklı bir yaklaşım göstermektedir. Diğer yandan, Türk tüketiciler fonksiyonel gıdalara karşı daha pozitif bir tutum içindeyken, Fransız tüketiciler daha şüphecidir. Bunun yanında, Türk tüketiciler fonksiyonel gıdaları satın almaya daha yatkındır. Türk tüketiciler meyve suyunda vişne, nar ve üzümü tercih ederken, Fransız tüketicilerin temel olarak tercihi üzüm, frambuaz ve Frenk üzümü yönündedir. Türk panelistler fesleğen, limon ve salatalığa ek olarak domates ve havucu tercih etmiştir. Diğer yandan, domates, fesleğen ve havuç Fransız panelistler tarafından en çok tercih edilmiştir.
dc.description.abstractIn this study, similarities and differences of Turkish and French consumers? perception on functional foods and their preference about functional fruit and vegetable juices have been investigated. By the increasing the awareness of healthy diet, the demand of functional foods shows an increasing trend in the world. Turkish and French consumers have the same sensitivity about the healthy diet. However, Turkish consumers are more sensitive about the saturated fat level, French consumer are more aware on sugar level in foods. Both of these consumers groups are taste-oriented in their food choice. On the other hand, Turkish consumers have more positive attitudes towards to functional foods while French consumers are more sceptical. Besides, Turkish consumers also have more tendecy to buy the functional foods. While Turkish consumers prefer sourcherry, pommegranate and grape in the fruit juices, French consumers mainly prefer grape, raspberry and blackcurrant. Turkish panelists prefer tomato and carrot as major vegetables in juice in addition to basil, lemon and cucumber. On the other hand, tomato, basil and carrot are the vegetables most preferred by French panelists.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGıda Mühendisliğitr_TR
dc.subjectFood Engineeringen_US
dc.titleTurkish and French cross-cultural differences in consumer attitudes towards functional foods and their perception for fruit and vegetables
dc.title.alternativeFonksiyonel gıdalara karşı tutum ve meyve ve sebze sularındaki algısından Türk ve Fransız tüketiciler arasındaki kültürler arası farklılıklar
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGıda Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid340416
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid251967
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess