Show simple item record

dc.contributor.advisorAkalın, Özgen
dc.contributor.authorTali, Can
dc.date.accessioned2021-05-08T08:25:01Z
dc.date.available2021-05-08T08:25:01Z
dc.date.submitted2009
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/650697
dc.description.abstractMotorlarda yağın yaşlanmasında en önemli faktörlerden biri, motorda kısmi yanma sonucu oluşan is partiküllerinin yağa karışmasıdır. Bu çalışmada is partiküllerinin yağı yaşlandırması sonucu motordaki piston segman ile silindir gömleği arasındaki sürtünme mekanizmasına etkisi araştırılmıştır. İs partikülleri yerine model olarak kullanılabilecek bir karbon siyahı, belli konsantrasyonlarda katkılı ve katkısız yağlara katılarak piston segman ve silindir gömleği arasındaki sürtünme mekanizmasını simule eden bir bench test sistemi kullanılarak sürtünme kuvveti ve sürtünme katsayısındaki değişimler incelenmiştir. Farklı yağlama rejimlerine göre is partikülleri tarafından yaşlandırılan yağların sürtünmeye olan etkisi gözlenmiştir. Çalışmada aynı zamanda farklı gerçek motor yağları kullanılarak bench test sistemi üzerinde sürtünmeye olan etkisi incelenmiştir ve gerçek motor yağlarında sürtünmenin nasıl geliştiği hakkında bir fikir elde edilmiştir.
dc.description.abstractOne of the major factors effecting the oil degradation is the contamination of oil by soot particles formed during incomplete combustion in an engine. This study focuses on oil degradation by soot particles and its effect on piston ring and cylinder liner friction mechanisms of an engine. A carbon black was used as a soot surrogate and was added to the non-formulated and formulated oils in different concentrations. These oils were used in a bench test system which simulates the friction mechanism between the piston ring and cylinder liner, and changes in friction forces and friction coefficients were investigated. Effect of oils degraded by soot particles on friction was observed under different lubrication regimes. In this study, real engine oils are also used in this bench test system and changes in friction forces were also investigated to understand and gain an opinion about how real engine oils affect friction forces in an engine.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleYağın yaşlanmasının motor sürtünme karakteristiklerine etkisi
dc.title.alternativeEffect of oil degradation on frictional characteristics of an engine
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMotor piston
dc.subject.ytmLubricants
dc.subject.ytmOil optimization
dc.subject.ytmSoot formation
dc.subject.ytmTribology
dc.subject.ytmEngine oils
dc.subject.ytmMotor vehicles
dc.subject.ytmCarbon black
dc.subject.ytmCarbon soot
dc.subject.ytmLubrication
dc.identifier.yokid340937
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid251552
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineOtomotiv Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess