Show simple item record

dc.contributor.advisorVaroğlu, Kadir
dc.contributor.authorKilli, Metin
dc.date.accessioned2020-12-04T08:14:11Z
dc.date.available2020-12-04T08:14:11Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/65022
dc.description.abstractOrganizasyonun bugünü ve geleceği açısından sahip olduğu insan kaynağının eğitimi ve geliştirilmesi yaşamsal bir öneme sahip olmakla birlikte, organizasyonu yöneten ve yönlendiren yönetici ve liderlerin eğitimi ve gelişimi daha da önemli gözükmektedir. Gelecekte Harp Okulu mezunu subaylara kazandırılması hedeflenen yüksek lisans eğitimi, subayların kurumdaki etkisi düşünüldüğünde, uzun dönemde bilimsel yaklaşımın hakim kılınması ve uzmanlaşmanın sağlanmasıyla KKK'nın değişim ve yenilenme sürecine önemli bir girdi olacaktır. Bu araştırmada, yüksek lisans eğitimlerinin subayların motivasyonuna etkisi ve kuruma katkısı inceleme konusu yapılmaktadır. Araştırmanın kuramsal bölümünde, subayların motivasyonu hakkında anlamlı bilgilere ulaşabilmek için motivasyon konusu incelenmektedir, ilk olarak motivasyon kavramı, motivasyon yaklaşımları, motivasyon teorileri ve motivasyonda etkili olan faktörler ele alınmaktadır. Araştırmada daha sonra subayların kuruma katkısını değerlendirmek için kariyer yönetimi ve hizmet içi eğitim konuları incelenmektedir. Eğitim ihtiyacının belirlenmesiyle başlayan hizmet içi eğitim sürecinde, eğitimin uygulanması kadar eğitim amaçlarının belirlenmesi ve eğitimin değerlendirilmesi de önem taşımaktadır. Planlama aşamasından başlayarak kariyer yönetimi çerçevesinde yapılan eğitim programlarının birey ve organizasyon açısından daha olumlu sonuçlar vereceği düşüncesiyle kariyer, kariyer geliştirme ve kariyer planlaması kavramları üzerinde durulmaktadır. Son olarak KKK insan kaynakları yönetim sistemi açıklanmakta ve birbirini yakından etkileyen hizmet içi eğitim ve subay kariyer yönetimi kavramları uygulama boyutlarıyla incelenmektedir. Araştırma sonucunda görülmüştür ki; subaylar yüksek lisansın çalışma motivasyonlarında meydana getirdiği değişimi yüksek düzeyde algılarken, amirler de subayların kuruma katkılarının yüksek düzeyde olduğunu düşünmektedirler. Dolayısıyla yüksek lisans eğitimlerinin personelin motivasyonuna ve kuruma katkısına güçlendirici etkileri subaylar ve amirler tarafından doğrulanmaktadır.Anahtar Kelimeler Eğitim Eğitim ve Geliştirme Hizmet içi Eğitim Hizmet Dışı Eğitim İnsan Kaynakları Yönetimi Kariyer Kariyer Yönetimi Kara Kuvvetleri Kariyer Yönetimi Motivasyon Motivasyon Teorisi Subay Yüksek Lisans Eğitimi
dc.description.abstractThough training and development of human resources has vital importance for the present and future of organizations; training and development of managers and leaders who manage and shape the organizations, seems to be more important. Considering the impact of the officers in the Army; post-graduate education aimed to be given to graduates of the Military Academy will be conducive to the change and renewal process of the Army by providing specialization and prevailing scientific approach in the long run. In this research, we try to find out the effects of post-graduate educations on officers' motivation and their contributions to organizations following the program. Obtaining quality information about officers' motivation requires information about the concept of motivation. To understand motivation thoroughly, in theoretical section, this research first covers the conceptualisation of motivation, approaches to motivation, theories of motivation and effective motivational factors. The research then reviews training and career management to evaluate officers' contributions to organization. In the process of training beginning with need analysis; determination of training objectives together with evaluation of training should be considered as important as implementation. Career, career development and career planning are dwelt on together regarding the idea that training programs based on career management since the planning stage will yield positive results for individual and organization. Finally the Army's training and officer career management practises are reviewed in concern with the Army's human resource management system topics. As a result, this research shows that officers perceive the change in the work motivation while commanders conceive the officers' contributions to the organization, caused by post-graduate educations are at the high level. Consequently, the enhancing effects of post-graduate educations on personnel motivation and contributions to the organization have been confirmed both by officers and commanders.Key Words Training Training and Development On The Job Training Off The Job Training Human Resource Management Career Career Management Army Career Management Motivation Officer Motivation Theory Master Educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurum dışı eğitimlerin çalışanlarının motivasyonuna etkileri ve kurumsal katkısı: Yüksek lisans eğitimleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWorkers
dc.subject.ytmCareer management
dc.subject.ytmPersonnel education
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmCareer development
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmGraduate
dc.subject.ytmInstitutional assistance
dc.identifier.yokid141837
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid137372
dc.description.pages232
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess