Show simple item record

dc.contributor.advisorÜreten, Sevinç
dc.contributor.authorYaman, Mete
dc.date.accessioned2020-12-04T08:14:00Z
dc.date.available2020-12-04T08:14:00Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/64993
dc.description.abstractGeleneksel işletmelerin, para kazanmak, becerilerini arttırmak, yaptıkları işleribüyütmek ve geliştirmek, çevreye uyum sağlamak ve varlıklarını devam ettirmek içinelektronik dönüşüm sürecine girmeleri kaçınılmaz görünmektedir. Internet ve dijitalteknolojiler, hem işletmelere değer yaratma faaliyetleri konusunda yeni fırsatlar doğurmaktahem de rekabetçi avantajlara sahip olma noktasında işletme fonksiyonlarınıdesteklemektedirler. Bunun için dönüşüm sürecinde, işletmelerin bazı temel teknolojik altyapıihtiyaçlarını karşılamaları gerekecektir.İş modeli bu aşamada, belirlenen amaçlara ulaşma noktasında kritik bir roloynamaktadır. Ayrıca iş modeli, tedarikçiler, ortaklar ve müşteriler için önemli bir değeryaratma kaynağı durumundadır. İş modellerini sınıflandırma yaklaşımları araştırmacılarınbakış açılarına göre farklı isim ve tanımlamalarla düzenlenmiştir. İşletmelere vizyon vestratejilerini belirlemede, yeni iş fırsatları yakalamakta, iş süreçlerini düzenleme ve değiştirmenoktasında yardımcı olmaktadır.
dc.description.abstractTraditional businesses should consider electronic transformation process to makemoney, to enhance their capabilities, to develop their businesses, to keep up with theenvironmental changes and to sustain their existence. The internet and digital technologieshave created new opportunities for firms to create value and also supported business functionsfor competetive advantage. Organizations need to deploy basic technological infrastructure torespond dynamic business environment and manage rapid changes in business process for e-transforming.A business model plays a critical role in achieving these goals. And also a firm?sbusiness model is a crucial source of value creation for its suppliers, partners and customers.Several authors classifies business models with different names and descriptions. Modelshelps firms identify vision and strategies, reach business opportunities, redesign and alignbusiness processes.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleİnternet iş modellerinin modern işletmecilik sistemine kattığı değerler ve Türkiye verileriyle bir uygulama
dc.title.alternativeAdded values by internet business models to modern business systems and an application with data from Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid147553
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid186392
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess