Show simple item record

dc.contributor.advisorTuncer, Doğan
dc.contributor.authorYaraşli, Göker Yarkin
dc.date.accessioned2020-12-04T08:13:28Z
dc.date.available2020-12-04T08:13:28Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/64946
dc.description.abstractBu çalısmada temel amaç; destinasyon, imaj ve destinasyon imajı kavramlarınıtanımlayarak bu kavramlarla ilgili yapılan bilimsel çalısmalar ısıgında bir bütünlük saglamakve turizm pazarlamasında çok önemli olan destinasyonların, pazarlanabilmesi için önceliklesahip oldukları imajın ölçülmesinin ve daha sonra bu imaj paralelinde bir pazarlama stratejisibelirlenmesinin gerekliligini ortaya koymaktır.Bugüne kadar Türkiye'de destinasyon imajı ile ilgili herhangi bir tez çalısmasıolmaması ve uluslararası alanda var olan çalısmaların ise Türkiye yerelinde yetersiz kalmasınedeniyle böyle bir çalısma yapılması gereklilik arz etmektedir.Bu çalısmada özet olarak, geçmiste yapılmıs çalısmalar paralelinde öncelikledestinasyon ve imaj kavramları tanımlanmıstır. Daha sonra destinasyon imajı kavramıayrıntılı bir sekilde ele alınıp imaj olusum süreçleri ve uyarıcı faktörler detaylandırılmıstır.Bunun ardından geçmiste bir model ortaya koyan çalısmalar özetlenmistir. Bu çalısmalardakitüm modeller birbirleriyle karsılastırılarak bugün geçerli olan bir model (Baloglu veMcCleary, 1999), örnek alınmıstır. Bu örnek model ile Trabzon destinasyonunu pilot bölgekabul ederek bu kentin mevcut imajı belirlenmeye çalısılmıstır.Ulasılan bulgulara göre, Trabzon kentinin mevcut imajını sekillendiren temelunsurların, inanç yapıları ve yayla turizmi agırlıklı oldukları görülmüstür. Trabzon'la ilgiliakla ilk gelen turistik özelligin Sumela Manastırı ve kentin yaylaları ile dogal güzelliklerioldugu bulgusuna ulasılmıstır. Bununla birlikte, sosyal faktörlerden yasın imaj üzerindeherhangi bir ayırt ediciligi bulunmazken; cinsiyet, medeni durum, egitim durumu ve gelir gibietkenlerin farklı imaj türleri (bilissel, duygusal ve genel) üzerinde farklı etkileri oldugugörülmüstür.
dc.description.abstractThe main objective of this thesis is to integrate the topics of destination, image anddestination image in light of scientific studies by describing these concepts and to display thenecessity of measuring the destinations? image before setting a marketing strategy in parallelwith this image in order to marketing the destinations, which are very important point oftourism marketing.There are no thesis studies about destination image in Turkey and there aredeficiencies about local statement of Turkey in the international studies. Therefore, there is anecessity to study in this field.In summary, at the beginning of the thesis destination and image concepts wereidentified by using previous studies. Then, destination image concept was approached. Imageformation processes and stimulus factors were particularly studied. After that, the studiesdisplaying a model were summarized. A valid model of today was taken as sample (Balogluand McCleary, 1999) by comparing all models in these studies. The city of Trabzon wasaccepted as pilot region with the model and current image of the city was tried to bemeasured.According to the results of the study, basic factors of the Trabzon?s city imageformation are faith buildings and plateau tourism. First things when Trabzon comes to mindare Mother Mary Monastery, plateaus and natural beatuies. Although age, one of the socialfactors, affects none of the image types, other social factors such as; sex, marital status,income and education affect the image in different ways.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectTurizmtr_TR
dc.subjectTourismen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleDestinasyon imajı ve Trabzon yöresine dönük bir çalışma
dc.title.alternativeDestination image and a study on Trabzon province
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid9007309
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid211023
dc.description.pages71
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess