19. yüzyıl Alman lied sanatı dağarının şan eğitiminde kullanımı
dc.contributor.advisor | Okyay, Erdoğan | |
dc.contributor.author | Çetiner, Esra | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T08:13:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T08:13:25Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/64940 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, Avusturya VorarlbergerLandeskonservatorium, Başkent Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Şan Bölümü, Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Şan Bölümü ve Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı Şan Eğitimi derslerinde 19. Yüzyıl Alman Lied bestecilerinin eserlerinin kullanım durumunun incelenerek, kullanımının artırılmasını ve eğitim materyallerine yenilerinin eklenmesini sağlamak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, verilerin bir kısmı Avusturya VorarlbergerlandesKonservatorium, Başkent Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Şan Bölümü, Hacettepe Üniversitesi Devlet Konservatuvarı Şan Bölümü ve Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi AnaBilim Dalı'ında Şan eğitimi dersi veren öğretim elemanları ve bu dersi alan öğrencilerden anket ve sözlü görüşme yöntemleriyle, bir kısmı da yurtiçi ve yurtdışında yapılan literatür taraması yöntemiyle toplanmaya çalışılarak hazırlanmıştır. Konuyla ilgili olarak uygulanan anket ve sözlü görüşmelerin sonuçları tablolar halinde gösterilip yorumlanmış, öneriler araştırmanın sonunda sunulmuştur. | |
dc.description.abstract | This research aims to determine whether the composings of 19th century german lied composers have been used and to add new educational material by increasing the usage of this literature in the lessons of Austria VorarlbergerLandeskonservatorium, Baskent University State Concervatory Opera Department, Hacettepe Universitesy State Concervatory Opera Department and Gazi Universitesy Gazi Education Faculty , Vocal lessons of Fine Arts Education.Some part of the data that used in this research has been gathered both from opera department teachers in Austria VorarlbergerLandeskonservatorium, Baskent University State Concervatory Opera Department, Hacettepe Universitesy State Concervatory Opera Department and Gazi Universitesy Gazi Education Faculty Vocal lessons of Fine Arts Education and from the students that attends these lessons through questionnaire and with face to face interview method. The other data collecting method used in this reearch is scanning the vocal literature both in Turkey and abroad.The results of the questionnaire and face to face interview have been showed and explained with some groups of scheme. Furthermore, the comments of the writer can be seen at the and of the study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | 19. yüzyıl Alman lied sanatı dağarının şan eğitiminde kullanımı | |
dc.title.alternative | Being used of 19th century German lied literature in vocal education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Müzik Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 9008081 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211029 | |
dc.description.pages | 70 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |