Motorlu taşıtlar sektöründe rekabet sınırlamaları ve grup muafiyeti
dc.contributor.advisor | Başgül, Mürsel | |
dc.contributor.author | Erakman, Göksu | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T08:13:20Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T08:13:20Z | |
dc.date.submitted | 2007 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/64936 | |
dc.description.abstract | Gelişmiş ve gelişmekte olan ülke ekonomilerinin lokomotif sektörlerinden birisi olarakgörülen Motorlu Taşıtlar Sektöründe rekabetin etkin bir şekilde gerçekleştirilmesi büyükönem taşımaktadır. Bu nedenle özellikle perakende motorlu taşıt satışı ve satış sonrasısanayinde gelişimin sağlanması sektörde rekabetçi bir yapının oluşturulması bakımındangereklidir. Tez konusu olan, 2005/4 sayılı Motorlu Taşıtlar Sektöründeki DikeyAnlaşmalar ve Uyumlu Eylemlere İlişkin yeni Tebliğ de bu ihtiyacın bir ürünüdür.Tebliğ, motorlu taşıtlar sektöründeki yeni motorlu taşıtların bunların yedek parçalarınınya da tamir ve bakım hizmetlerinin alımı, satımı veya yeniden satımına ilişkin yapılandikey anlaşma ve uyumlu eylemlere grup muafiyeti getirmektedir. Bu çalışma ilemotorlu araç ve yedek parça üreticilerinin yaptıkları dikey anlaşmaların rekabet hukukubakımından değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu bakımdan tezde öncelikle rekabethukukunun temel kavramları açıklanmış, daha sonra motorlu taşıtlar sektörünün dünyave ülkemizdeki durumuna yer verilerek rekabet hukukunun sektöre uygulanmasındakigelişim hakkında bilgilere yer verilmiştir. Son olarak da asıl konumuz olan 2005/4 sayılıTebliğ, özellikle Avrupa Birliği'ndeki mehaz düzenlemesi olan 1400/2002 sayılı Tüzükve bu tüzüğün uygulanması göz önüne alınarak ülkemizde karşılaşılabilecek olasısorunlar bağlamında incelenmiştir | |
dc.description.abstract | In the motor vehicle sector, which is considered as one of the locomotive sectors ofeconomies in developed and developing countries, it is important that the competition iseffectively realized. Therefore, developments especially in the retail sales of motorvehicles and aftersales industry are essential in order to attain a competitive structure atthe sector. The new Block Exemption Communiqué on The Vertical Agreements andConcerned Practices in the Motor Vehicle Sector Communiqué No: 2005/4, which is thesubject of the thesis, is resulted from this need. The Block Exemption that is stipulatedby The Communiqué is applicaple to the vertical agreements and concerned practices inthe motor vehicle sector regarding the purchase, sale and resale of new motor vehicles,spare parts and after sales services. This study aims to evaluate the vertical agreementsbetween producers, distributers and repairers, with regard to competition law. In thisregard, in the thesis firstly the basic concepts of Competition Law are explained;secondly by putting forward the situation of the motor vehicle sector in the world and inour country, the information about the development of the application of the competitionlaw in the sector is given. Consequently, The Communiqué No: 2005/4, is examinedwith regard to the problems that can ocur during applicaton, expecially by taking intoaccount the implamentation of the Commission Regulation No: 1400/2002 in EuropeanUnion. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Hukuk | tr_TR |
dc.subject | Law | en_US |
dc.title | Motorlu taşıtlar sektöründe rekabet sınırlamaları ve grup muafiyeti | |
dc.title.alternative | Competition restrictions and block exemption in motor vehicle sector | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.identifier.yokid | 9009438 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 211171 | |
dc.description.pages | 235 | |
dc.publisher.discipline | Özel Hukuk Bilim Dalı |