Show simple item record

dc.contributor.advisorBöge, Erinç
dc.contributor.authorSamanli, Nükhet
dc.date.accessioned2020-12-04T08:12:50Z
dc.date.available2020-12-04T08:12:50Z
dc.date.submitted2008
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/64891
dc.description.abstractİşletmeler, ürettikleri ürün ve sundukları hizmetleri, birbirlerine kalite ve fiyat bakımından benzerlik gösteren birçok ürünün ve hizmetin piyasada bulunması nedeni ile farklı pazarlama stratejileri kullanarak satma yoluna gitmektedirler. Küreselleşmenin son derece önemli olduğu, rekabetin giderek arttığı, teknolojinin hızla geliştiği, bilgi kaynaklarının çoğalarak yayıldığı günümüzde, pazarlama anlayışı da yeni düşünce tarzlarından etkilenerek yeniden şekillenmektedir. Bu farklı pazarlama stratejileri literatürde modern pazarlama adı altında toplanmıştır. İlişkisel pazarlama da modern pazarlama anlayışı kapsamında düşünce olarak uzun süredir varlık gösteren, ancak kavramsal olarak son yıllarda geliştirilmiş yeni bir pazarlama stratejisidir.Pazarlamanın amacı, kaynakların akılcı kullanımı ile müşterilerin istek ve taleplerini karşılayacak ürün ve hizmetleri sunarak müşteri değerini en üst düzeye çıkararak kâr elde etmektir. Uluslararası pazarlama ise aynı amacın uluslararası ortamda yürütülmesidir. Günümüzde ülke sınırları içinde uluslararası pazarlama faaliyetlerinin yürütüldüğü alanlar ise serbest bölgeler olarak tanımlanabilir. İlişkisel pazarlama, işletmelerin ulusal veya uluslar arası boyutta olan pazarlama çalışmalarını müşteri merkezli olarak sürdürmelerine neden olmaktadır. Özellikle yurt dışında birçok ülkede farklı alanlarda başarılı ?ilişkisel pazarlama? uygulamaları gerçekleştirilirken, Türkiye'de faaliyet gösteren işletmelere ilişkin ilişkisel pazarlama uygulamaları yok denecek kadar azdır. Dolayısıyla, Türkiye'de faaliyet gösteren işletmelerin ilişkisel pazarlama uygulamalarına ilişkin bilgi edinebilme derecesi de oldukça düşüktür.?Serbest bölge? konusunda Türkiye'de son on yıl içinde yaklaşık altmış çalışma yapılmıştır. Ancak, bu çalışmalardan hiçbirinde ?ilişkisel pazarlama? konusu ile olan bağlantı ele alınmamıştır. Bu çalışmada ?serbest bölge? ve ?ilişkisel pazarlama? bağlantısını ortaya koyabilmek amacıyla Mersin Serbest Bölgesindeki uygulama biçimleri araştırılmıştır.Serbest bölgelerin başarısı, bölgede faaliyet gösteren işletmelerin başarısı ile ilintilidir. Bu nedenle, bölgede faaliyet gösteren işletmelerin uzun süreli varlık gösterebilmesi ve bu süreçteki faaliyetlerinde etkin olabilmesi, kullandıkları pazarlama stratejilerine bağlıdır. Pazarlamanın işletme için önemini bilen, modern pazarlama görüşüne sahip olan, uzmanlık gerektiren konularda eğitimli, deneyimli ve iyi yetişmiş elemanlardan yararlanan, pazarlamanın bir süreç olduğunun bilincinde olan ve bu süreçte müşteri merkezli yapılanmanın gereğine inanan serbest bölge işletmeleri, ilişkisel pazarlamaya da yüksek düzeyde önem vermektedir.
dc.description.abstractMost of the business enterprises use different marketing strategies for producing products and offering services since these products and services show similarities in price and quality. The understanding of marketing has reshaped with the effect of different points of views according to the vital importance of globalization, the increase severity in rivalry, the rapid development of technology and the spread of growing information resources day by day. These changed marketing strategies in literature are now being gathered under the name of ?modern marketing?. Also, the relationship marketing has long been existed as an idea under the modern marketing, but has become a new marketing strategy which has developed as an image in the last few years.In marketing, the aim is to use resources wisely and therefore present products and services that will fulfill the demands of the customers and also to make profit. International marketing is the same process held in international basis. Free zones can be identified as the places where these processes take place within the borders. Relationship marketing enables enterprises? national or international marketing studies to be carried out in a customer-centered way. Although these relationship marketing applications are highly common in many countries and areas, they are very few in companies in Turkey. So, it?s difficult for enterprises in Turkey to get information on relationship marketing applications.So far, the aspects of `Free Zone? and `Relationship Marketing? have been studied separately. The goal of this study is to point out the importance of relationship marketing by studying these two aspects together, through examining the ways of relationship marketing applications of the foreign enterprises in Mersin Free Zone.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMersin serbest bölgesindeki yabancı işletmelerin ilişkisel pazarlama uygulamalarını etkileyen faktörler
dc.title.alternativeFactors that affect the ways of relationship marketing applications of the foreign enterprises in Mersin free zone
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmRelationship marketing
dc.subject.ytmFree zones
dc.subject.ytmMersin Free Zone
dc.identifier.yokid318900
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid220407
dc.description.pages177
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess