Show simple item record

dc.contributor.advisorÖnder, Çetin
dc.contributor.authorÇakar, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-04T08:12:12Z
dc.date.available2020-12-04T08:12:12Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/64819
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye'de özel ortaöğretim okullarının çoğalmasını özel okul toplulukları arası meşruiyet yayılımının nasıl etkilediğinin incelenmesidir. Tezin temel sorunsalı örgüt kimliği ve statüsünün örgüt toplulukları arasında meşruiyet yayılımlarını nasıl etkilediğini araştırmaktır. Bu amaçla 1993-2004 yılları arasında Türkiye'deki özel ortaöğretim okullarından Özel Fen Lisesi, Yabancı Dille Öğretim Yapan Özel Lise ve Düz Özel Lise örgüt toplulukları arasındaki kimlik benzerlikleri ve statü farklarına dayalı yoğunluk bağımlı ilişkiler ile bu özel okullarla kimlik olarak benzeşen devlet Anadolu ve Fen Liselerinin yoğunluklarının özel okul kuruluş oranı üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın sonuçları örgüt toplulukları arasındaki meşruiyet yayılımlarında kimlik benzerlikleri ve statü farklılıklarının etkisini göstermektedir. Bulgular meşruiyet yayılımlarının kimliği benzeyen örgüt toplulukları arasında yerleşik topluluktan yeni oluşana doğru gerçekleştiğini, ancak örgüt statüsüne bağlı olarak yüksek statülü yeni oluşan topluluktan düşük statülü yerleşik topluluğa doğru da gerçekleşebileceğini göstermektedir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate how legitimacy spillovers between private and public high schools affect the evolution of private high schools in Turkey. The basic problematic of this thesis is to explore how organizational form identity and status affect legitimacy spillovers between organizational populations. For this aim a reseach was designed which explores the effects of organizational form identity and status on legitimacy spillovers between sub-populations of private high schools, namely Science Schools, Foreign Language Schools, and Regular Schools, and also the effects from other educational subpopulations, the public Anatolian and Science Schools between the years of 1993-2004. The findings reveal that organizational identity similarities and status differences have considerable effects on legitimacy spillovers. According to the findings of the study legitimacy spills over from established to evolving populations which have similar organizational identitities, however, depending on the status of the organization, legitimacy also spills over from high status evolving populations to low status established populations.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgüt toplulukları arasında meşruiyet yayılımları:Türkiye`de özel ortaöğretim okulları, 1993-2004
dc.title.alternativeLegitimacy spillovers between organizational populations: Private secondary schools in Turkey, 1993-2004
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSpecial schools
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmLegitimacy
dc.subject.ytmOrganizational identification
dc.identifier.yokid381114
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid264742
dc.description.pages154
dc.publisher.disciplineYönetim ve Organizasyon Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess