Show simple item record

dc.contributor.advisorVaroğlu, Abdülkadir
dc.contributor.authorİlhan, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-04T08:11:48Z
dc.date.available2020-12-04T08:11:48Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/64781
dc.description.abstractBu çalışma, Türkiye'deki işletme gruplarının iktisadi önemini ve çeşitlendirme stratejilerini incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaçla Türkiye'de 1980 öncesi, 1980-1990 arası ve 1990 sonrası ortaya çıkan işletme grupları birbirleriyle kıyaslanmıştır. Bu çalışmanın temel amacı Türkiye'deki işletme gruplarının çeşitlenme seviyelerinin derecesini açıklamaktır. Elde edilen bulgular, eski ve yeni dönem işletme gruplarının çeşitlenme düzeyleri boyutlarında farklılaştıklarını göstermektedir. Sonuç olarak bu çalışmanın Türkiye'deki işletme gruplarının çeşitlendirme stratejilerini kavramsal bir çerçeve dahilinde açıklaması ve gelecekteki görgül çalışmalar için bir zemin hazırlaması hedeflenmektedir.Anahtar Kelimeler: Çeşitlendirme stratejileri, iktisat politikaları, işletme grupları, 1980 öncesi ve 1980 sonrası dönemler.
dc.description.abstractThis research attempts to examine the economic importance and diversification strategies of business groups in Turkey. To this end business groups that have emerged in the pre-1980, 1980-1990 and post-1990 liberalization periods are compared with each of them. The aim of this research is to reveal diversification levels of business groups in Turkey. Our findings show that pre-1980 and post-1980 business groups are differentiated in the extent of unrelated diversification. Finally, this research is to explain diversification strategies of Turkish business groups within a theoretical framework and to prepare a ground for future empirical research.Key Words: Diversification strategies, economic politics, business groups, pre-1980 and post-1980 terms.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`deki işletme gruplarının çeşitlendirme stratejileri
dc.title.alternativeDiversification strategies in business groups in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmBusiness groups
dc.subject.ytmFamily enterprises
dc.subject.ytmIndustrial product
dc.subject.ytmBusinesses
dc.subject.ytmStrategic growth
dc.subject.ytmStrategic analysis
dc.subject.ytmEconomic policies
dc.subject.ytmProduct diversification
dc.subject.ytmTurkey
dc.subject.ytmDiversification
dc.identifier.yokid414092
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid296581
dc.description.pages113
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess