Show simple item record

dc.contributor.advisorGökaşan, Metin
dc.contributor.authorBulgu, Ali Ersin
dc.date.accessioned2021-05-08T08:19:26Z
dc.date.available2021-05-08T08:19:26Z
dc.date.submitted2010
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/647798
dc.description.abstractArtan petrol fiyatları ve çevre kirliliği konusundaki endişeler, otomotiv endüstrisini farklı enerji kaynaklarını kullanmaya itmiştir. Bu kaynakların en önemlilerinden biri elektrik enerjisidir. Fosil yakıt ve elektrik enerjisinin birlikte kullanıldığı hibrit elektrikli araçların kullanımı günümüzde giderek yaygınlaşmaktadır. Bu araçların teknolojik olarak geliştirilmesi ve performanslarının artırılması, araçta kullanılan bileşenlerin geliştirilmesi ile orantılı olmaktadır. Bu çalışmada, tekerlek motorların kullanıldığı bir seri hibrit elektrikli araç modeli bilgisayar ortamında oluşturulmuş ve aracın performansı tek çekiş motorlu seri hibrit elektrikli araç ve konvansiyonel araç ile karşılaştırılmıştır. Benzetimler sonucunda, tekerlek motorlu seri hibrit elektrikli aracın, karşılaştırılan araçlara oranla yakıt tüketiminin daha düşük, verimliliğinin ise daha yüksek olduğu görülmüştür.
dc.description.abstractConcerns regarding increasing oil prices and environmental pollution have urged automotive industry to use alternative sources of energy. Electrical energy is an important one of these sources. Hybrid vehicles, in which fossil fuel and electrical energy is used, is getting quite widespread nowadays. Technological development and performance increase of these vehicles is proportional to the development of vehicle components. In this study, a series hybrid electric vehicle consisting wheel motors is modeled in computer environment and vehicle performance is compared with a series hybrid vehicle consisting single traction motor and a conventional vehicle. Simulation results show that in relation to other vehicles, series hybrid electric vehicles with wheel motors decrease fuel consumption and increase efficiency.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.titleTekerlek motorlu seri hibrit elektrikli araçlar için kontrol algoritmalarının geliştirilmesi
dc.title.alternativeDevelopment of control algorithms for series hybrid electric vehicles with wheel motors
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKontrol ve Otomasyon Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmControl theory
dc.identifier.yokid386110
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid293959
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess