Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakaya, Abdullah
dc.contributor.authorGürel, Saadet
dc.date.accessioned2021-05-08T08:17:55Z
dc.date.available2021-05-08T08:17:55Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/647042
dc.description.abstractHer alanda yaşanan stratejik değişimler ve gelişimler işletmeleri derinden etkilemekte ve stratejik bilinçle hareket etmeye zorlamaktadır. Stratejik bilinçle hareket eden işletmeler, stratejik yönelimlerini belirleyerek amaçlarına uygun kaynak bileşimiyle ulaşabilirler. Stratejik yönelim belirlenirken ve paylaşılırken stratejistler ile çalışanların uyumlu olmaları gereklidir. İşletme stratejistleri ile çalışanların uyumlu hareket edebilmeleri için mevcut ve potansiyel belirsizliklerin azaltılabilmesinde etkin iletişim desteği önemlidir.Stratejik yönelimde etkin iletişimin rolünü belirlemek amacıyla yapılan bu çalışmada; konu ile ilgili kuramsal bilgiler ve Kardemir A.Ş.' de uygulanan alan araştırması bilgileri sunulmuştur. Anket sorularının güvenilirliği Cronbach's Alpha yöntemi ile ölçülmüştür. Fonksiyonel değişkenlere ilişkin veriler One-Sample t testi ve ilişkilere yönelik veriler Ki-kare testi kullanılarak analiz edilmiştir.Araştırmada incelenen stratejik yönelim bileşenleri açısından etkin iletişimin büyük oranda sağlandığı ancak, etkin iletişimden beklenen yararların sağlanamadığı anlaşılmaktadır. Fonksiyonel değişkenlerin, yöneticilerin demografik özelliklerine göre kısmen farklılaştığı saptanmıştır.Stratejik yönelim bileşenlerinin belirlenmesi ve paylaşılmasında etkin iletişim sisteminin sürdürülmesi ve geliştirilmesi yararlı olacaktır. Bu amaçla etkin iletişim önerilerine uygun davranılması ve tüm yönetsel düzeylerde bunun uygulanması olumlu sonuçlar doğuracaktır. Böylece etkin iletişim, ortak hareket kültürünün gelişmesine ortam hazırlayarak yöneticiler arasında fikir çatışmalarını azaltacaktır. Bu da stratejik yönelim sürecinin etkililiğini artırmaya katkı sağlayacaktır.İşletmelerde stratejik yönelim sürecinin başarısında uluslararası ekonomik gelişmeler, genel ekonomik yapı, sektördeki gelişmeler, hükümet politikaları ile birlikte yöneticilerin benimsediği yönetim anlayışı, organizasyon yapısı, finans yapısı, insan kaynaklarının niteliği, örgüt kültürü, motivasyon unsurları vb. şirket içi ve dışı birçok değişkenin çok yönlü ve karmaşık etkileşiminin olduğu unutulmamalıdır.Anahtar Sözcükler: Strateji, Stratejik Yönelim, İletişim, Etkin İletişim
dc.description.abstractStrategic changes and developments in all fields affect business and compel them to behave in a strategical way. Business, act strategically, can reach their targets by determining their strategic orientations with a synthesis of suitable sources. As workers are in a harmony with business strategies, it?s important to have an effective communication for reducing potencial indefinities.The study aims to determine the role of effective communication in the strategic orientation, theorical information about the subject and data of field work of the Kardemir Co. Inc. is submitted. The reliability of research questions is evaluated by Cronbach?s Alpha tecnique. The data related to functional varieties is analysed by using One Sample t test and the data related to relations between varieties and manager? distinctive features is analysed by using Chi-squared test.It is understood that effective communication is provided in the point of components of strategic orientation in a huge scale, while it can not be achieved anticipated benefits. It has been determined that functional varieties is partly differentiate in accordance with manager? distinctive features.It will be useful to improve and prolong the system of effective communication in the view of sharing and determining the components of strategic orientation. In this way, effective communication will diminish clash of ideas among managers by providing improvement of culture of common action. Therefore, it will help to increase the effectiveness of strategic orientation process.It should be kept in mind that there are many multilateral and complex internal and external changeables for the success of strategic orientation process such as international economic improvements, general economic structure, developments in sector, governmental politics and management perception of administrators, organizational and financial structure, the quality of human resources, organizational culture and motivation elements.Key Words: Strategy, Strategic Orientation, Communication, Effective Communicationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleStratejik yönelim bağlamında etkin iletişim: Bir araştırma
dc.title.alternativeEffective communication in the context of strategic orientation: A research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStrategy
dc.subject.ytmActive communication
dc.subject.ytmEfficiency
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmStrategic orientation
dc.identifier.yokid432737
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid317764
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess