Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakmak, Ali Çağlar
dc.contributor.authorCengiz, Hülya
dc.date.accessioned2021-05-08T08:17:54Z
dc.date.available2021-05-08T08:17:54Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/647036
dc.description.abstractBu tezin amacı, film pazarlama uygulamalarının izleyicilerin film tercihleri üzerindeki etkisinin incelenmesidir.Tezin birinci bölümünde ?eğlence? kavramı açıklanarak, eğlence ve boş zaman arasındaki ilişkiye değinilmiş, eğlence endüstrisinn gelişim süreci ve bu süreci etkileyen unsurlar açıklanmış ve son olarak eğlence pazarlamasının kapsam, gelişim ve özelliklerine değinilmiştir.Tezin ikinci bölümünde, öncelikle sinema sektörünün doğuşu ve gelişiminden bahsedilmiş, daha sonra ise, film pazarlaması, film türleri ve pazar bölümlemesi ilişkisi ve film pazarlama uygulamalarından ve bunların izleyicilerin tercihleri üzerindeki etkilerinden bahsedilmiştir.Son olarak üçüncü bölümde, ?Fetih 1453? filmi izleyicileri üzerinde bir uygulama yapılmıştır. Bu uygulama ile, film pazarlama uygulamalarının izleyicilerin film tercihine etkisi ve izleyicilerde pazarlama uygulamaları sonucunda oluşan beklentilerin karşılanıp karşılanmadığı ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırma ile ilgili veriler 2012 yılı itibari ile, Karabük ve Ankara illerindeki 352 film izleyicisine bir anket formu aracılığıyla sorular sorularak elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 18 for Windows paket programı kullanılarak, frekans, yüzde ve manova analizleri kullanılmak suretiyle test edilmiştir.Araştırma sonuçlarına göre film tercihini en çok etkileyen pazarlama uygulamaları; televizyon reklamları, ağızdan ağıza iletişim, fragmanlar ve internet reklamları olarak belirlenmiştir. İzleyicilerin ?Fetih 1453? filmi ile ilgili beklentilerinin karşılanma düzeylerinin ise izleyicilerin demografik özellikleri ve tercih ettikleri yapım türüne göre değişkenlik gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler:1.Eğlence Endüstrisi2.Eğlence Pazarlaması3.Boş Zaman4.Rekreasyon5.Film Pazarlaması
dc.description.abstractSpesifically, the aim of this paper is to examine the effects of marketing activities (practises) on movie choices of audiences.In the first part of the research the concept of entertainment was explained and relationship between entertainment and recreation were mentioned. Moreover, the evolution process of entertainment industry and the context of entertainment marketing were described.In the second part of this research, born of movie industry and it?s evolution are mentioned. Then, movie marketing, the relationship between film types and market segmentation, movie marketing activities and their effects on audiences are examined.In the last part, a field experiment was conducted to evaluate on the effect of movie marketing activities on movie choices of audiences. ?Fetih 1453? was selected as a sample movie. Datas were collected from 352 participants in Ankara and Karabuk. These datas were analyzed with the program of ?SPSS 18 for Windows?.The results suggest that television advertises, word of mouth, fragmans and inertnet advertises are the marketing activities that affect film choice most. Moreover, satisfaction level and expectations of the audiences vary according to their demographic characteristics and movie production types which are preferred by them.Key words:1.Entertainment Industry2.Entertainment Marketing3.Leisure4.Recreation5.Movie Marketingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEğlence pazarlaması kapsamında tüketicilerin sinema filmlerini algılama boyutu: Fetih 1453 filmi örneği
dc.title.alternativeMovie marketing in the context of entertainment marketing: An experiment on the audiences of Fetih 1453
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCinema audiences
dc.subject.ytmTurkish cinema
dc.subject.ytmCinema sector
dc.subject.ytmConsumer perception
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmFilm
dc.subject.ytmRecreation
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmConsumers
dc.identifier.yokid437116
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid317762
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess