Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakmak, Ali Çağlar
dc.contributor.authorTerzi, Hasan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:17:54Z
dc.date.available2021-05-08T08:17:54Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/647033
dc.description.abstractKitle üretiminin artmasıyla insanlar çok çeşitli ürünlere çok daha kolay bir biçimde ulaşabilir hale gelmiştir. Böylesi bir ortamda tüketim hem kişiliğin bir parçası haline gelmiş hem de yeni bir kültürü doğurmuştur. İnsanlar artık kişilikleriyle değil, tükettikleri ürünlerle sıfatlandırılır olmuşlardır. Artık tüketim bir kültür haline gelmiştir. Bu dönemde belli geleneksel değerlere sahip olan Türk tüketicilerinin bu yeni kültürden etkilenme dereceleri hem tüketiciler, hem de firmalar açısından önemli bir hal almıştır. Bu çalışmada Türk tüketicilerin tüketim davranışlarının tüketim kültüründen etkilenip etkilenmediği araştırılmıştır.Çalışma iki ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde tüketim ve tüketici kavramları açıklanmış, tüketici satın alma davranışları ve tüketici davranışlarını etkileyen faktörler anlatılmıştır. Daha sonra tüketici davranışlarını etkileyen sosyo-kültürel faktörlerden kültür ve bir alt kültür olarak tüketim kültürü açıklanmaya çalışılmıştır.Çalışmanın ikinci kısmı uygulama kısmıdır. Bu çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden derin görüşme kullanılmıştır. Bu kapsamda on altı katılımcı ile yüz yüze görüşmeler yapılmış, görüşmelerin ses kayıtları sonradan yazıya dökülüp betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir.
dc.description.abstractBy the increase of mass production to accessing to a wide range of products have been much easier to people. In such an environment consumption has become a part of personality and led to a new culture. People have no longer been recognized by personalities but the products they consume. Consumption has been a culture. During this period, affection degree of Turkish consumers by this new culture those have traditional values with a certain degree has become important for both consumers and companies. This study investigates whether consumption behavior of Turkish consumers was affected by the consumption culture or not.This study consists of two main parts. The first part describes consumption and consumer concepts, the factors affecting consumer buying behavior and consumer behavior. Then socio-cultural factors affecting consumer behavior such as culture and as a subculture consumption culture have tried to be explained.The second part of the study is empirical part. In this study deep conversation method has been used which is one of qualitative research methods. With this context sixteen participants were interviewed face to face. Audio recordings of talks were subsequently analyzed by descriptive analysis.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`de tüketim kültürünün gelişim süreci ve Türk tüketicilerin tüketim davranışları üzerine etkisi: Karabük ili örneği
dc.title.alternativeThe development process of consumption culture in Turkey and its effects on consumption behaviors of Turkish consumers: The case of Karabük
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumption
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmCulture
dc.subject.ytmConsumption culture
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.identifier.yokid436509
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid319401
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess