Show simple item record

dc.contributor.advisorAşgın, Sait
dc.contributor.authorYolcu, Kadriye
dc.date.accessioned2021-05-08T08:17:53Z
dc.date.available2021-05-08T08:17:53Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/647016
dc.description.abstractStratejik Planlamanın eğitim kurumlarında uygulanış biçimini ve planın okul gelişimine etkisini belirlemeye yönelik bu araştırma Bartın ilinde 23 eğitim kurumunda gerçekleştirilmiştir. 5018 sayılı Kanun ile kamu idareleri için zorunlu kılınan stratejik planlama çalışmaları Milli Eğitim Bakanlığı'nca tüm okul ve kurumlar için de zorunlu hale getirilmiştir. Beş yıllık dönemleri kapsayan stratejik planlamaların ilki 2010-2014 yıllarını kapsamaktadır. İlk plan döneminin sonuna gelindiği şu günlerde eğitim kurumlarında stratejik planlama çalışmaları nasıl yürütülmektedir? Bu sürecin okullara katkısı ne olmaktadır? Sorularına cevap bulabilmek amacıyla araştırmacı tarafından 30 ifadeden oluşan bir anket geliştirilmiştir. 5'li Likert Tipi dereceleme ölçeğinin kullanıldığı anketle 215 eğitim çalışanının görüşü alınmıştır.Bartın ilinde seçilen örneklemin, evreni temsil ettiği varsayımından hareketle hazırlanan ölçek güvenirlik testi Croncbach's Alph'ya tabi tutulmuştur. Örneklem büyüklüğünün evreni temsil yeteneğinin olup olmadığını test etmek amacıyla Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) testi yapılmıştır. Anova testi ile bağımsız değişkenlerle, bağımlı değişkenler arasındaki anlamlı farklılaşmalara bakılmıştır. Araştırma sonunda; eğitim kurumlarında stratejik planlama fikrinin genel olarak kabul gördüğü ancak, planın okullarda uygulanış biçiminden ve yöneticilerden kaynaklı tereddütler olduğu anlaşılmıştır.Çalışmadan elde edilen bulgular; stratejik planlama sürecinin başarıya ulaşmasında yöneticilerin yönetim yaklaşımlarının önemli etken olduğunu göstermektedir. Stratejik planlama ile ilgili bilgilendirmenin tüm çalışanlara yapılması, planın katılımcı bir anlayışla hazırlanması gerektiği sonucuna varılmıştır.Stratejik planlama süreci plana hazırlık aşamasından başlayarak planın izleme ve değerlendirme basamağına kadar kurum gelişimi açısından fırsat olarak görülmelidir. Okullarda stratejik planlamayı kurumsal öğrenmeyi destekleyen, kurumun her alanda gelişimine katkı sağlayan bir yönetim fırsatına dönüştürmek ise okul yöneticisinin yönetim başarısı olarak görülebilir.Anahtar Sözcükler: Stratejik planlama, stratejik yönetim, eğitim kurumları, kurum gelişimi, okul yöneticisi
dc.description.abstractThis search which defines the form of practice of strategic planning in the educational institutions and the effect of school evolution has realized 23 educational institutions in Bartın. The Works of strategic planning which have been done compulsory for all public sectors by the law with the number 5018 and have also been done compulsory for all schools and institutions by National Education Ministry.The first strategic planning which contains 5-year-period contains the years 2010-2014. These days when first planning period is about to finish, how have the Works of strategic planning been done? What are the contributions to schools? For the purpose of carrying out these questions, a survey which consists of 30 expressions has been developed. In this survey, Likert Style with 5 measurement scales has been used and these questions have been asked to 215 educational personals and taken their ideas.The scale credibility test of sample which has been selected in Bartın by thinking about representing the universe has been depended on Croncbach's Alph. For the purpose of testing whether the extent of sampling has an ability that represents universe or not, the test, Kaiser-Meyer-Olkin (KMO), has been used. Significant differences have been examined between independent variations and dependent variations. At the end of research, the idea of strategic planning has been accepted in common; however, some hesitations have been seen about application form of planning and managers.Consequences which have been gained from this survey have shown that the approaches of managers' management have been an important effect for reaching success. It has been concluded that planning must be prepared by the sense of contributor and all staff must be informed about strategic planning.The period of strategic planning has been seen an opportunity from starting preparation stage to stage of revive and measurement of planning. But to transform strategic planning to management opportunity which supports institutional learning and contributes the developing of all areas can be seen for the success of school manager.Key Words: Strategic planning, strategic management, educational institutions, instutional development, school manageren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectKamu Yönetimitr_TR
dc.subjectPublic Administrationen_US
dc.titleStratejik planlama olgusunun ortaöğretim kurumlarında algılanışı: Bartın ili örneği
dc.title.alternativeThe perceiving of strategic planning phenomenon at the secondary education institutions: The example of the city of Bartın
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentKamu Yönetimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10028813
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356385
dc.description.pages146
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess