10. sınıf tarih dersindeki kavramların kazandırılma düzeylerinin meslek liseleri ile diğer lise türleri bağlamında karşılaştırılması: Zonguldak örneği
dc.contributor.advisor | Candan, Ahmet Sait | |
dc.contributor.author | Koçer, Özkan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:17:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:17:51Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646998 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ortaöğretim 10 sınıf öğrencilerinin farklı okul türlerine göre 10 sınıf tarih dersindeki kavramları algılama düzeylerini ve algılama düzeylerindeki farklılıkların nedenlerini tespit etmek amacıyla hazırlanmıştır.Amaç doğrultusunda oluşturulan kavram başarı testi ile kavram eşleştirme testi 2011-2012 eğitim öğretim yılında Zonguldak ilinde farklı lise türlerinde eğitim gören 767 onuncu sınıf öğrencisine uygulanmıştır.Elde edilen veriler bilgisayar ortamında SPSS 17.0 istatistik paket programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerinin belirlenmesinde frekans ve yüzde istatistiklerinden, öğrencilerin kavram başarı puanı ve kavram eşleştirme testlerinden aldıkları puanların belirlenmesinde ortalama ve standart sapma istatistiklerinden, öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerine göre kavram başarı ve kavram eşleştirme düzeylerinin incelenmesinde ise; t testi, tek yönlü anaova testi ve ki kare analizlerinden yararlanılmıştır.Araştırma sonucunda; öğrencilerin kavram başarı ve kavram eşleştirme düzeylerinin oldukça düşük olduğu, lise türlerine göre başarı düzeylerinde anlamlı farklılaşmalar olduğu, özellikle meslek liselerindeki başarı oranının genel liselere göre oldukça düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir. Araştırmada ayrıca öğrencilerin kavram başarı ve kavram eşleştirme düzeylerinde cinsiyetlerine ve yerleşim yerlerine göre de farklılaşmalar tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Farklı okul türleri, Lise tarih dersi, Kavram, Kavram öğrenme | |
dc.description.abstract | The aim of this work is to determine level of concept perceptionand the reasons of differences in the level of perception at the history lesson of the tenth grade students according to different high school types.The concept success test and concept matching test prepared for the aim of this work has been applied to 767 students from 10th grade who have been educated different types of high schools in Zonguldak in the 2011-2012 education year.The obtained data have been analized with the SPSS 17.00 statistic packet program at the computer. To evaluate the data, frequency and percent statistics have been used to determine the descriptive qualities of the students, average and standard deviation statistics have been used to determine the students? concept success points and the points that students get from concept matching test,t-test one way anaova test and chi-square test have been used to investigate the level of concept matching and concept success test according to students? descriptive qualities .At the result of the work,it has been defined that the level ofstudents? concept success and concept matching is very low,and there is significant differentiation at the success levels among high school types,and the success level of vocational high school is quite low considering the general high schools.Furthermore,It has been stated that there is differentiation at the level of students concept success and concept matching according to students genders and the settlements. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | 10. sınıf tarih dersindeki kavramların kazandırılma düzeylerinin meslek liseleri ile diğer lise türleri bağlamında karşılaştırılması: Zonguldak örneği | |
dc.title.alternative | The comparison of the level of acquisition of the concepts in 10th grade history subjects in terms of vocational and other types high schools: The example of Zonguldak | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Tarih Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Conceptual learning | |
dc.subject.ytm | Concept permanence | |
dc.subject.ytm | High schools | |
dc.subject.ytm | Vocational high schools | |
dc.subject.ytm | Zonguldak | |
dc.subject.ytm | History | |
dc.subject.ytm | History lesson | |
dc.subject.ytm | History education | |
dc.subject.ytm | Concepts | |
dc.identifier.yokid | 459227 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 327426 | |
dc.description.pages | 205 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |