Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakaya, Abdullah
dc.contributor.authorDeniz, Havva
dc.date.accessioned2021-05-08T08:17:45Z
dc.date.available2021-05-08T08:17:45Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646921
dc.description.abstractGünümüzde üzerinde çok konuşulan kavramların bir listesi yapılsaydı etik kelimesinin bu listenin üst sıralarında yer alacağı açıktır. Etik, bireysel ve toplumsal ilişkilerin temelini oluşturan değerleri, kuralları doğru-yanlış ya da iyi-kötü davranışları araştıran bir olgudur. Bireylerin kişisel değer yargıları ile ilintili olan etik örgütsel ve toplumsal değer yargıları şeklinde ortaya çıkar. Bir grup faaliyeti olan yönetsel olayların etik değerlerden etkilenmekte ve son yıllarda tüm dünyada ortak bir sorun haline gelmekte olduğu gözlemlenmektedir. Yöneticilerin sorumluluk bilinciyle hareket ederek, faaliyetlerinde adalet, dürüstlük, yasallık, şeffaflık, performans gibi değerleri ve ölçütleri esas almasını amaçlayan yönetsel etik; bu anlamda çalışanlarla yönetim arasındaki etkileşimi düzenlemesi bakımından önemlidir.Karabük İl Milli Eğitim Müdürlüğü Merkez İlçe Kurumlarında görevli çalışanların yönetsel etik kavramına yönelik algılarını ölçmeyi amaçlayan bu araştırma iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde konu ile ilgili kuramsal bilgileri içeren etik, yönetim, yönetsel etik gibi konular ele alınmıştır. İkinci bölümde ise, araştırma alanının tanıtılması, amacı, yöntem ve bulgulara ilişkin veriler sunulmuştur. Araştırmada yüz yüze anket yöntemi ile elde edilen veriler One-Sample t Test yöntemi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma kapsamında incelenen yönetsel etik boyutlarından sorumluluk, yönetim tarzı ve stratejik boyutunun istatistiksel açıdan ileri düzeyde anlamlı olduğu saptanmıştır. Buna göre bu boyutların sürekliliğinin sağlanmasının yanı sıra dürüstlük, yasallık, performans boyutlarının geliştirilmesinin de etkinlik ve etkililikleri bakımından yararlı olacağı söylenebilir.Anahtar Kelimeler: Yönetim, Etik, Yönetsel Etik
dc.description.abstractIf a list of subjects mostly argued today is prepared, ethics would be one of the top issues. Ethics investigates the fundamental values, rules, and right or wrong and good or bad behaviors which are the base of social relationships. Ethics which is related to the personal values forms the organizational and social values.Managerial activities which are a kind of group activity are affected from the ethical values and are observed to be a common problem all over the world. Managerial ethics is important for regulating the relationship between the employees and the management in terms of justice, honesty, legality, transparency and performance.This study which aims to measure the managerial ethics perception of the employees of Karabuk Directorate of National Education working in Central District and the work has two parts. The first part presents the conceptual literature information on ethics, management, managerial ethics. The second part presents the definition of the scope aim method and findings of the investigation.Data obtained from face to face questionnaire method analyzed using One-Sample t Test method. According to the results, the responsibility, managerial manner and strategical aspect are found to be statistically very significant. Results show that sustainability of these aspects as well as the development of honesty, legality and performance would be beneficial in terms of effectiveness and efficiency.Keywords: Management, Ethics, Managerial Ethicsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleEğitim örgütlerinde yönetsel etiğin rolü üzerine bir araştırma
dc.title.alternativeAn investigation on the role of managerial ethics in educational organizations
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10011255
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid356384
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess