Show simple item record

dc.contributor.advisorGünay, Gülay
dc.contributor.authorSavaş, Burcu
dc.date.accessioned2021-05-08T08:17:35Z
dc.date.available2021-05-08T08:17:35Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646796
dc.description.abstractEkonominin yapı taşını oluşturan tüketiciler, tüketim sürecinde gerek gelir, tasarruf gibi iç unsurlardan gerekse kültür, sosyal çevre ve danışma grubu gibi dış unsurlardan oldukça etkilenmektedir. Bu etkilenilen unsurlar, tüketicilerin bir mal veya hizmeti satın almasında yön göstermektedirler. Ancak sınırlı sayıda gelire sahip olan tüketiciler akılcı kararlar verip gelirlerini doğru yönde kullanmaları gerekmektedir. Bunu da daha önce aynı mal veya hizmeti kullanmış kişilerin deneyimleri ile sağlayabilmektedir. Bu nedenle tüketicileri gelirden sonra etkileyen diğer en büyük unsur olarak görülmektedir. Tüketici – tüketici ilişkileri ile hem hane halkı olumlu yönde etkilenirken hem de devlet olumlu yönde etkilenmektedir.İşte bu nedenlerden dolayı, tüketici – tüketici ilişkilerinin tüketici satın alma kararlarına ne denli etkisinin olduğunu belirlemek, tüketici – tüketici ilişkisiyle tüketicilerin memnuniyet düzeylerine etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.Anahtar SözcüklerTüketici – tüketici, tüketici davranışı, tüketici ilişkileri, davranışı etkileyen faktörler
dc.description.abstractConsumers, who are the structure of economy, are affecting not only the internal elements such as savings, income both also the external groups such as the cultural, environmental and social in the consumption process. These features that effects show a direction to consumers who purchase good or service. But because of the limited income, consumers have to give rational decisions and they have to use their income on the right way. Therefore, consumers can do these rational decisions with experienced people who have used the same goods and services. So far, after income, it has seen the biggest factor which effects to consumers. Consumer to consumer relationships positive affects not only households but also government. The aim of this study carried out to how effects the consumer to consumer relationships on consumer decision style and on satisfaction level of consumer.Keywords:Consumer to consumer, consumer behaviors, relationships of consumers, factorswhich are effects behavioren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketici - tüketici etkileşiminin, tüketici satın alma kararları ve memnuniyet düzeylerine etkisi: Kastamonu ili örneği
dc.title.alternativeConsumer to consumer relationships effects on relationship of consumer purchase decision and post purchase satisfaction: Example of Kastamonu
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİktisat Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPurchasing decision
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmCustomer satisfaction
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmKastamonu
dc.subject.ytmConsumer preferences
dc.subject.ytmConsumption culture
dc.subject.ytmPurchasing
dc.identifier.yokid10062804
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383923
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess