Show simple item record

dc.contributor.advisorBayraktutan, Günseli
dc.contributor.authorTuran, Erdem Alper
dc.date.accessioned2020-12-04T08:10:50Z
dc.date.available2020-12-04T08:10:50Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/64673
dc.description.abstractDijitallik, etkileşimsellik, katılım ve kullanıcı türevli içerik üretimi gibi başlıca özellikleri ile geleneksel medyadan ayrılan yeni medya ortamlarının erişim ve kullanım olanaklarının artması, gündelik yaşam pratiklerinin bu ortamlar dolayımıyla siber uzama taşınmasına yol açmıştır. Bu durum, izleyicilerin medya metinleri karşısındaki konumunu ve izleme alışkanlıklarını da etkilemiştir. İzleyiciden kullanıcıya dönüşüme yol açan bu etki, sosyal medya kullanımı ile eş zamanlı izleme pratiklerinin oluşmasına yol açmıştır. Yeni medya ortamlarının, kullanıcıya sağladığı katılım, etkileşim ve kullanıcı türevli içerik üretimi özellikleri; eş zamanlı izleme pratiklerinin izleme eyleminden alınan hazzı arttırmasını sağlamakta ve döngüsel bir biçimde katılıma teşvik etmektedir. Gerçekleşen katılım, aynı zamanda televizyon metinlerine yönelik bir geribildirim mekanizması olarak önem taşımaktadır.Bu çalışmada, yaşanan dönüşüm süreci ve eş zamanlı izleme pratikleri, katılım ve etkileşime açık yapısal özellikler taşıyan talk show türü üzerinden ele alınmıştır. Bu doğrultuda, katılım olgusu Okan Bayülgen?in sunduğu Muhallebi Kralı ve Medya Kralı programları hakkında Ekşi Sözlük?te yer alan kullancı türevli içerikler üzerinden incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Ekşi Sözlük, Sosyal Medya, Okan Bayülgen, Talk Show, Üre-Tüketicilik, Katılım.
dc.description.abstractThe increase of usage and access opportunities of new media with its features such as digitalisation, interactionism, participation and user differentiable content production caused the movement of daily life practices toward cyber space. This situation also affected the position of audiences before media texts and their watching habits. The process of transformation from audience to user generated by this impact also caused the development of watching practices concurrently. The participatory, interactionist and user differentiable content production features of new media increase the pleasure in watching activities and encourage participation in a circular way. The existing participation is also very important as a feedback aimed at television texts at the same time.In this thesis, this transformation process and concurrent watching practices are analysed by the kind of talk show which has participatory and interactionist structural features. In this context, the fact of participation is anlysed with the programs of Muhallebi Kralı and Medya Kralı presented by Okan Bayülgen and the user differentiable contents appear in Eksi Sözlük.Key Words: Ekşi Sözlük, Social Media, Okan Bayulgen, Talk Show, Prosumer, Participationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.titleYeni medya ortamlarında üre-tüketicilik ve katılım olgusu: Ekşi Sözlük ve Okan Bayülgen`in Talk Show`unda etkileşim
dc.title.alternativeProsumer and the fact of participation at new media: The concept of interaction at Ekşi Sözlük and The Talk Show of Okan Bayülgen
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHalkla İlişkiler ve Tanıtım Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10018471
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345344
dc.description.pages163
dc.publisher.disciplineHalkla İlişkiler ve Tanıtım Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess