Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakaya, Abdullah
dc.contributor.authorAksu Yücel, Kübra
dc.date.accessioned2021-05-08T08:17:26Z
dc.date.available2021-05-08T08:17:26Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646685
dc.description.abstractÜlkemizde son yıllarda büyük mesafe kateden yükseköğretim alanı, günden güne büyümeye ve gelişmeye devam etmektedir. Küreselleşme ve demokratikleşme eğilimlerinin hız kazanması, toplumsal talepler ile sektörel beklentiler yükseköğretim arzının artırılmasını gerektirmiş ve neticesinde yeni yükseköğretim kurumları açılmıştır. Bu durum üniversiteler arasında rekabeti artırırken, üniversitelerin işbirliği gereksinimlerini de beraberinde getirmiştir. Bu süreç doğrultusunda kalite sürekli ön plana çıkmaktadır ve kalitenin etkili biçimde yönetilmesine ihtiyaç duyulmaktadır.Güncel kalite yönetim sistemlerinden olan EFQM Mükemmellik Modeli, örgütsel öğrenme, yaratıcılık, yenileşim, liderlik, strateji, performans, müşteriler, paydaşlar, süreçler, ürünler, hizmetler ve çeviklikle yönetme gibi temel kavramları ön planda tutarak, işbirliği ve rekabet avantajı konularında üniversite yönetimlerine istenen katkıyı sağlayacak niteliktedir.Bu çalışmanın amacı, Karabük Üniversitesinde kalitenin geliştirilmesi, belgelendirilmesi ve sürdürülmesinde uygulanmakta olan EFQM Mükemmellik Modeli ile ilgili çalışmaların; söz konusu modelin başlatılması, süreci, sonuçları ve gelecek beklentileri kapsamında değerlendirilmesidir. Karabük Üniversitesindeki EFQM Kalite Yönetim Sistemi uygulamaları örnek olay çerçevesinde araştırılmıştır ve konuya ilişkin veriler; doküman inceleme, mülakat ve gözlem yöntemleriyle elde edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda Karabük Üniversitesinin Üç Yıldız Mükemmellikte Yetkinlik belgesi aldığı saptanmıştır.Anahtar Sözcükler : Kalite Yönetimi, EFQM Mükemmellik Modeli, KarabükÜniversitesi
dc.description.abstractHaving advanced considerably recently in our country, the field of higher education keeps growing and improving. The acceleration of globalization and democratization tendencies and public demands and field-related expectancies have entailed the increase of higher education provision and consequently new higher education institutions have been founded. This situation has not only increased the competition between the universities but also has brought the requirement for them to be cooperative with each other. With this process, quality has become prominent so it is necessary to manage it effectively.EFQM Excellence Model, one of the current quality management systems, prioritizes some basic concepts such as organizational learning, creativity, innovation, leadership, strategy, performance, clients, stakeholders, processes, products, services and management with agility; therefore, it has the quality to make the desired contribution of cooperation and competitive edge to university administrations.The aim of this work is for the works related to EFQM Excellence Model, which is applied for improving, certifying and maintaining the quality in Karabük University, to be evaluated within the context of initiating, process, outcomes and future expectancies of the model in question. EFQM Quality Management System practices in Karabük University have been researched based on a case study and the relevant data has been gathered by document reviewing, interviewing and observing. As a result of analysis of the data, Karabük University was stated to get competency certificate in excellence of three stars.KeyWords : Quality Management, EFQM Excellence Model, Karabük Universityen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKalite yönetimi bağlamında Karabük Üniversitesi EFQM mükemmellik modeli süreci
dc.title.alternativeKarabük University EFQM perfection model process within the context of quality management
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmQuality
dc.subject.ytmQuality management system
dc.subject.ytmQuality management
dc.subject.ytmKarabuk University
dc.subject.ytmEFQM model
dc.subject.ytmPerfection
dc.identifier.yokid10065966
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid383931
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess