Üniversite öğrencilerinin ruhsal ve duygusal zekâları arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Türkmen, Fatih | |
dc.contributor.author | Yilmaz, Gülay | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:17:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:17:24Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-06-28 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646667 | |
dc.description.abstract | Bireyleri birbirinden farklılaştıran kişilik, tutum, davranış, yenetek, benlik ve kişilerarası iletişime kadar pek çok bireysel yapı taşını temelinde barındıran ruhsal ve duygusal zekâ kavramlarının ilişkilendirildiği bu araştırma Karabük Üniversitesi'nde 2015-2016 eğitim öğretim döneminde lisans düzeyinde eğitim alan öğrencilerin görüşleri alınarak oluşturulmuştur. Anket tekniği kullanılarak toplanan 1503 öğrenci görüşünün analiz edildiği bu araştırmada, yüzde-frekans analizi, Mann-Whitney U Testi, Kruskal-Wallis H Testi ve Spearman'srho korelasyon testi kullanılarak elde edilen bulgular yorumlanmıştır. Araştırma bulgularına göre, anket uygulanan öğrencilerin demografik özellikleri itibariyle ruhsal ve duygusal zekâları arasında anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Bunun yanı sıra öğrencilerin ruhsal ve duygusal zekâ alt boyutları arasında da pozitif yönlü anlamlı ilişkiler belirlenmiştirAnahtar Sözcükler : Üniversite Öğrencileri, Ruhsal Zekâ, Duygusal Zekâ | |
dc.description.abstract | This research associated with the concept 'mental and emotional intelligence' containing a great deal of individual building blocks such as such as personality differentiating individuals from each other, attitudes, skills, personality and interpersonal communication has been formed by taking the students' opinions who are getting undergraduate education at Karabük University in 2015 and 2016.In this study in which 1503 students' opinions collected by using survey technique are analayzed, the results gotten by using the percentage- frequency analysis, Mann-Whitney U and Spearman's Rho Testing have been ınterpreted.According to the findings, significant and meaningful differences have been found between Spiritual and emotional intelligence among the students due to the the demographic characteristics. In addition to, It has been found that there is a positive correlation between students's spiritual and emotional intellegience subscalesKey Words : Unıversity Students‟, Spiritual Intellıgence, Emotional Intellıgence | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin ruhsal ve duygusal zekâları arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | Relationship between university students' spiritual and emotional intelligence | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-28 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Emotional intelligence | |
dc.subject.ytm | Spiritual Intelligence | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.identifier.yokid | 10115346 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 442951 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |