Performans değerlendirme sistemleri ve sürdürülebilir performans: Milli eğitimde bir uygulama
dc.contributor.advisor | Tan, Fatma Zehra | |
dc.contributor.author | Özmercan, Cemile | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:17:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:17:23Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646649 | |
dc.description.abstract | Ülkemizde performans değerlendirmesinin yeterlilik düzeyinin tespiti için bu çalışma yapılmıştır. Hali hazırda performans değerlendirmesi ile ilgili pek çok yöntem bulunmasına rağmen bu yöntemlerden hangisinin en verimli sonucu vereceği ve bu değerlendirme yönteminin sürekliliğinin ortaya konması hedeflenmiştir.Çalışmamızda anket uygulaması yapılmıştır. Anket çalışmasına 9 müdür yardımcısı ve 143 öğretmene ulaşılmıştır. Yapılan anket sonuçları istatistik programına işlenmiş ve gerekli analizler yapılarak sonuçlandırılmıştır.Çalışmadan elde edilen bulgulara göre katılımcılarımızın yaş ortalamasının ideal yaş aralığında olduğu, genç yaştaki katılımcılarımızın performans değerlendirmesi konusundaki eğitim talebinin diğerlerine göre fazla olduğunu, performans değerlendirmesi yapılırken yöneticilerle öğretmenler arasında bilgi alışverişinin durumu konusunda genç yaştaki çalışanlar olumlu görüş bildirmişlerdir. Mesleğe yeni başlayanlar yetkinliğe göre performans değerlendirmede ilgili birimlerin pilot uygulamalarına diğer yaş gruplarına göre daha negatif bakış sergilemiş olup ileriki yaş grupları yapılan pilot uygulamalara yatkınlık gösterdikleri ortaya çıkmaktadır.Yapılan çalışmamızda cinsiyet farklı bir değişken olmamıştır kadın ve erkekler aynı görüş içindedirler. Meslekte çalışma süreleri dikkate alındığında ise işe yeni katılanlar ile meslekte tecrübe kazanan kişiler arasında performans değerlendirmesinin senede bir yapılıyor ve ara değerlendirmeye ihtiyaç duyuluyor konusundaki görüşleri aynı olup anlamlı bir farklılık bulunmamaktadır.Mesleği müdür yardımcısı ve öğretmen olan katılımcılarımız yetkinliğe göre performans değerlendirmesi ile ilgili eğitimlerin ilgili birimler tarafından zaman zaman verilmesi ve bu eğitimlerin gerekli olduğunu düşünmektedirler. | |
dc.description.abstract | In this study our aim is was to express the performance evaluation system efficiency. There are so many evaluation systems we just wanted to explain whether they are used or not, or the feedback is enough or not.First of all we look at the literature about the performance system and later on we conduct a questionnaire about the subject to secondary school and high school teachers who live in Ankara. The questionnaire includes two parts. The first part is about the demographic and the second part is about performance system questions. We made the questionnaire with 9 director and 143 teacher. And we analysed the questionnaire in statistics program. As a result we can say that the participatians age avarage is ideal, the young participants are more effective then the olders one in education which is about their performance, also the young participants are having much more better communications with the mangers. The new beginners looks for the pilot Works of efficient performance evaluation are negatif in the beginning but by time it comes normal.This study shows us that there is no difference between genders. Also there is no difference between the new beginners and the old ones about the performance needs.The directors and the teachers they are all in the same idea that occasionaly this educations must be done by the related departments. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Performans değerlendirme sistemleri ve sürdürülebilir performans: Milli eğitimde bir uygulama | |
dc.title.alternative | Sustainable performance evaluation system and performance: A case study in education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Performance | |
dc.subject.ytm | Performance evaluation | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Vice principal | |
dc.identifier.yokid | 10104294 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 421606 | |
dc.description.pages | 88 | |
dc.publisher.discipline | İşletme Bilim Dalı |