Show simple item record

dc.contributor.advisorYenen, İbrahim
dc.contributor.authorAlca, Ayşe Nihan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:17:13Z
dc.date.available2021-05-08T08:17:13Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646535
dc.description.abstractHollywood toplumsal belleğin oluşmasına katkıda bulunan filmler yapan dev bir endüstridir. Bu dev endüstri, sessiz sinema döneminden itibaren filmlerin gişe başarısını sağlamak için seyircinin ilgisini çekecek kültürel ve sosyal farklılıklardan, zıtlıklardan beslenmiştir. Bu yüzden Hollywood için, seyircinin hayal gücünü harekete geçiren Doğu'nun ve Doğuluların sinemada temsili vazgeçilmez unsurlardan biri olmuştur. Başlangıçta, Doğu'yu uzak egzotik ve hayali bir yer olarak sunan Oryantalist Hollywood filmlerinde, 11 Eylül saldırısından sonra, Doğu artık eski Doğu olarak temsil edilmemektedir. Hollywood sinemasında Doğu ve Doğulu temsilleri, ABD'nin değişen iç ve dış politikaları doğrultusunda yeniden üretilmiştir. Çalışmamızda, seçilmiş Oryantalist filmler incelenmekte ve 11 Eylül terör saldırısı sonrası Hollywood filmlerinde ortaya çıkan yeni Oryantalizm tespAnahtar Sözcükler : Hollywood, Doğu, Oryantalizmit edilmektedir.
dc.description.abstractHollywood is a huge film making industry that makes films which contribute to the development of collective memory. To attract and keep audience's attention, and do well at the box office, this huge industry, is nourished by conflict and cultural and social differences. For this reason, the representation of Orient and Oriental has become one of the essential elements in Hollywood films. From the very beginning of Hollywood legend, Orient and Oriental has appeared on the screen as a far, exotic and imaginary place. After the 9/11 terrorist attack this situation has changed, The Classical Orientalist discourse has been replaced by Neo-Orientalist discourse. Today, Orient isn't represented as it was before in Hollywood films. The representation of Orient and Oriental discourse has been reproduced according to the changes of US domestic and foreign policy. This study aims to evaluate the reflection of 9/11 terror attack in Hollywood productions, with regard to the chosen Orientalist films.Key Words : Hollywood, Orient, Orientalismen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSahne ve Görüntü Sanatlarıtr_TR
dc.subjectPerforming and Visual Artsen_US
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleHollywood filmlerinde oryantalizmin yeniden üretimi
dc.title.alternativeReproduction of orientalism in Hollywood films
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOrientalism
dc.subject.ytmRepresentation
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmHollywood
dc.identifier.yokid10114707
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid442950
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess