Hollywood filmlerinde oryantalizmin yeniden üretimi
dc.contributor.advisor | Yenen, İbrahim | |
dc.contributor.author | Alca, Ayşe Nihan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:17:13Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:17:13Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646535 | |
dc.description.abstract | Hollywood toplumsal belleğin oluşmasına katkıda bulunan filmler yapan dev bir endüstridir. Bu dev endüstri, sessiz sinema döneminden itibaren filmlerin gişe başarısını sağlamak için seyircinin ilgisini çekecek kültürel ve sosyal farklılıklardan, zıtlıklardan beslenmiştir. Bu yüzden Hollywood için, seyircinin hayal gücünü harekete geçiren Doğu'nun ve Doğuluların sinemada temsili vazgeçilmez unsurlardan biri olmuştur. Başlangıçta, Doğu'yu uzak egzotik ve hayali bir yer olarak sunan Oryantalist Hollywood filmlerinde, 11 Eylül saldırısından sonra, Doğu artık eski Doğu olarak temsil edilmemektedir. Hollywood sinemasında Doğu ve Doğulu temsilleri, ABD'nin değişen iç ve dış politikaları doğrultusunda yeniden üretilmiştir. Çalışmamızda, seçilmiş Oryantalist filmler incelenmekte ve 11 Eylül terör saldırısı sonrası Hollywood filmlerinde ortaya çıkan yeni Oryantalizm tespAnahtar Sözcükler : Hollywood, Doğu, Oryantalizmit edilmektedir. | |
dc.description.abstract | Hollywood is a huge film making industry that makes films which contribute to the development of collective memory. To attract and keep audience's attention, and do well at the box office, this huge industry, is nourished by conflict and cultural and social differences. For this reason, the representation of Orient and Oriental has become one of the essential elements in Hollywood films. From the very beginning of Hollywood legend, Orient and Oriental has appeared on the screen as a far, exotic and imaginary place. After the 9/11 terrorist attack this situation has changed, The Classical Orientalist discourse has been replaced by Neo-Orientalist discourse. Today, Orient isn't represented as it was before in Hollywood films. The representation of Orient and Oriental discourse has been reproduced according to the changes of US domestic and foreign policy. This study aims to evaluate the reflection of 9/11 terror attack in Hollywood productions, with regard to the chosen Orientalist films.Key Words : Hollywood, Orient, Orientalism | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sahne ve Görüntü Sanatları | tr_TR |
dc.subject | Performing and Visual Arts | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.title | Hollywood filmlerinde oryantalizmin yeniden üretimi | |
dc.title.alternative | Reproduction of orientalism in Hollywood films | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyoloji Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Orientalism | |
dc.subject.ytm | Representation | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Hollywood | |
dc.identifier.yokid | 10114707 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 442950 | |
dc.description.pages | 115 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |