Show simple item record

dc.contributor.advisorFidan, Yahya
dc.contributor.authorGenç, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T08:17:13Z
dc.date.available2021-05-08T08:17:13Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646530
dc.description.abstractTeknolojinin gelişmesiyle orantılı olarak dünyadaki değişim rüzgârı da hızını artırmaktadır. Bu değişim en küçüğümüzden en büyüğümüze kadar herkesi bir şekilde etkilemektedir. Durum böyle olunca değişime ayak uydurmak zorunluluk haline gelmektedir. Değişimi yakalayamayan gerilemeye mahkûmdur. Değişimi yakalamak için bireye, topluma, organizasyonlara vb. her türlü yapıya çeşitli görevler düşmektedir. Bu araştırmada yukarıda sayılan yapılardan birey ele alınmaya çalışılmıştır. Bireyin çağı yakalayabilmesi ya da bunun da ötesinde öncülerden olması için kişisel gelişimine önem vermesi gerekir. Kişisel gelişim süreci beşikten mezara kadar devam eder. Bu süreç içerisinde birey kendini geliştirmeye devam ederken ufku da o oranda artar. Bu durum, aynı zamanda kişinin kariyerini besler.Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin kişisel gelişim yönelimlerini ve kariyer uyum yeteneklerini inceleyip bunlar arasındaki ilişkiyi saptamaya çalışmaktır. Bunun yanında öğrencilerin demografik özelliklerinin bu değişkenlerle nasıl bir ilişki içinde olduklarını ortaya çıkarmaktır. Birinci bölümde kişisel gelişim konusu kavramsal olarak ele alınmaya çalışılmıştır. İkinci bölümde kariyer konusu işlenmiştir. Üçüncü bölümde uygulama bölümünün asıl konusunu oluşturan kişisel gelişim yönelimi ve kariyer uyum yeteneği konularına değinilmiştir. Son bölümde ise öğrencilerin kişisel gelişim yönelimlerinin kariyer uyum yeteneklerine etkisini incelemek amacıyla bir anket formu oluşturulmuştur. Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesinde okumakta olan 512 öğrenciden toplanan veriler SPSS yazılımı ile analiz edilmiştir.
dc.description.abstractWith the advancement of technology the winds of change in the World also get stronger. This change affects everybody in some way. Under these circumstances, it becomes necessary to keep pace with the changes. Those who cannot catch up these changes are doomed to regress. To catch these changes some resposibilities fall to all kinds of structures like individual, society, organization etc.In this research, the matter of individual was tackled among the structures mentioned above. The individual should place emphasis on his/her personal development to catch up with his/her age or to go beyond his/her age. Personal development process continues from craddle to grave. Within this process horizon of the individual broadens while he/she goes on to develop himself/herself. This also supports one's career.The purpose of this study is to analyse the personal growth initiative and career adaptation skills of students and to determine the relationship between the two. Besides, this study aims to reveal how the demographic qualities of students relate to these variables. In the first chapter, the subject of personal growth was examined conceptually. In the second chapter, the subject of career was tackled. In the third chapter, the problems of personal growth initiative and career adaptation skills, which constitute the main subjects of field research, are touched upon. In the last chapter, in order to investigate the effect of personal growth initiatives of students on their career adaptation skills a questionnaire form was formed. The data collected from 512 students studying at Ağrı İbrahim Çeçen University was analysed by means of SPSS.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖğrencilerin kişisel gelişim yönelimlerinin kariyer uyum yeteneklerine etkisi: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeThe effect of personal growth initiative on student's career adaptabilities: The case of Ağrı iIbrahim Ceçen University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmCareer adaptability
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmPersonal development
dc.identifier.yokid10111325
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid428351
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess