Show simple item record

dc.contributor.advisorSağır, Adem
dc.contributor.authorÇinar, Hülya
dc.date.accessioned2021-05-08T08:17:12Z
dc.date.available2021-05-08T08:17:12Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646517
dc.description.abstractDünyada ve Türkiye'de farklı öğretmen yetiştirme sistemleri bulunmaktadır. Bu programların amacı öğretmen adaylarına öğretmenlik mesleği için gerekli becerileri kazandırmaktır. Bu programlardan birisi de pedagojik formasyon programıdır. Bu araştırmanın amacı pedagojik eğitim alan Fen Edebiyat Fakültesi ve Edebiyat Fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine karşı değer ve tutumlarını belirlemektir. Veri toplamak için Çetin (2006) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Veriler uygun yazılım paket programı ile analiz edilmiştir. Araştırmanın nicel bölümüne toplamda 487 öğrenci ve araştırmanın nitel bölüme 30 öğrenci Karabük ve Kastamonu Üniversitesi'nden dahil edilmiştir. Araştırma yöntemi betimseldir ayrıca nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin bir arada değerlendirildiği karma model kullanılmıştır.Araştırmanın nicel boyutunda ortaya çıkan sonuçlar şunlardır; öğrencilerin öğretmenlik mesleğine karşı değer ve tutumları ile öğrencilerin cinsiyet, üniversite, bölüm ve yaşı arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Öğrencilerin öğretmenlik mesleğine değer ve tutumları ile lise türleri arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.Araştırmanın nitel boyutunda ortaya çıkan sonuçlar ise şunlardır; öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik değer ve tutumları ile öğrencilerin cinsiyetleri, üniversiteleri ve bölümlerine göre farklılaşma bulunmuştur.
dc.description.abstractThere are different teacher training systems in the world and Turkey. The goal of these programs is to help teacher candidates gain necessary skills for teaching profession. One of these programs is also pedagogical formation program.The purpose of this study is to analyze the values and attitudes of the students who study at the Faculty of Literature and take pedagogic education. A survey developed by Çetin (2006) was used to collect data. Suitable statistics sofware package programme was used to analyze the data. A total of 487 students were included in the quantitative part of the study and 30 students were included in the qualitative of the study from Karabük University and Kastamonu University. Researching method is descriptive; moreover, the mixed model where the quantitative and qualitative research methods have been evaluated together has been used.Results of the quantitative part of the study were as follows; it was found that there were statistically significant differences among the students' values and attitudes towards teaching profession with the students' gender, university, department, high school type and age. But it was not found any meaningful difference between the students' values and attitudes.Results of the qualitative part of the study were as follows; it was found that there were differentiations among the students' values and attitudes towards teaching profession with the gender, universities and the departments of the students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFormasyon alan öğrencilerin öğretmenlik mesleğine yönelik değer ve tutumları (Karabük ve Kastamonu üniversitesi örneği)
dc.title.alternativeThe values and attitudes of the students who take pedagogical formation education to the teacher profession
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-10
dc.contributor.departmentSosyoloji Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmFormation
dc.subject.ytmOccupational formation
dc.subject.ytmPedagogical formation
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmVocational attitude
dc.subject.ytmOccupational value
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid10114885
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid442949
dc.description.pages180
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess