Show simple item record

dc.contributor.advisorTan, Fatma Zehra
dc.contributor.authorBozkurt, Buket
dc.date.accessioned2021-05-08T08:17:11Z
dc.date.available2021-05-08T08:17:11Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2019-03-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646503
dc.description.abstractKurumsal sosyal sorumluluk (KSS), işletmelerin ekonomik faaliyetlerini yerine getirirken iç ve dış çevresindeki sorumlu olduğu kişi ve alanlara karşı da ilgili yükümlülüklerini yerine getirmesi olarak tanımlanabilmektedir. Eski bir tarihe sahip olan KSS kavramı, toplum dinamikleri, din ve kültürlerin etkisiyle ortaya çıkmış ve bulunduğu dönemin şartlarına göre değişikliklere uğrayarak günümüze ulaşmıştır. Kurumsal sosyal sorumluluğa ilişkin algılamaların demografik değişkenler açısından incelenmesinin amaçlandığı bu çalışmada, veri toplama yöntemi olarak anket yöntemi kullanılmıştır. Verilen analizi istatistik paket programıyla yapılmış, güvenirlik analizi, frekans analizi, ANOVA ve t testi ile değerlendirmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda katılımcıların KSS'ye yönelik algılamalarının, eğitim durumu, mesleki pozisyon ve mesleki deneyim açısından farklılık gösterdiği gözlemlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Kurumsal Sosyal Sorumluluk (KSS), Demografik Değişkenler.
dc.description.abstractCorporate social responsibility (CSR) can be as the fullfiling obligations of the individuals and areas responsible for the internal and external environment while the organizations perform their economic activities. CSR has a long history, it has changed with dynamics of society, religion and culture. This study aims to examine the perception of employees about corporate social responsibility in terms of demographic variables. Data collection method which has been chosen for this study is survey method. The data obtained through research are analyzed by using statistics hardware programme and the data is evaluated by reliability test, frequency analysis, ANOVA test, t test. The results indicate that there are significant differences in employees' perception of CSR according to education, occupational position and occupational experience.Key Words: Corporate Social Responsibility (CSR), Demographic Variablesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumsal sosyal sorumluluk algılarının demografik değişkenler açısından incelenmesi: Demir-çelik sektörü örneği
dc.title.alternativeAnalysis of corporate social responsibility perception in terms of demographic values: A sample of steel sector
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-14
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmResponsibility
dc.subject.ytmInstitutional responsibility
dc.subject.ytmCorporate social responsibility
dc.subject.ytmDemographic variables
dc.subject.ytmIron steel sector
dc.identifier.yokid10134623
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid452146
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess