Show simple item record

dc.contributor.advisorGürbüz, Ahmet
dc.contributor.authorAkdemir Cengiz, Hülya
dc.date.accessioned2021-05-08T08:17:04Z
dc.date.available2021-05-08T08:17:04Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2020-03-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646418
dc.description.abstractTeknolojik gelişmeler ve artan rekabet, şirketleri yeni pazarlama kanalları kullanmaya teşvik etmektedir. Mobil pazarlama platformları günümüzde birçok şirket tarafından kullanılan faydalı pazarlama kanalları haline gelmiştir. Bununla birlikte, bu gelişmeler izin temelli pazarlamanın ortaya çıkmasına yol açmıştır. Günümüzde izin, spam karşıtı yasalar tarafından zorunlu hale gelmiştir ve izin temelli mobil pazarlama iletileri yalnızca onları almayı kabul etmiş olan kişilere gönderilmektedir.Literatürde tüketicilerin izinli mobil pazarlama mesajlarına yönelik tutumlarını ölçme ve ölçüm aracı konusunda eksiklikler olduğu tespit edilmiştir. Bu doğrultuda çalışma kapsamında `izinli mobil pazarlama mesajlarına yönelik tutum` ölçeği geliştirilmesi ve söz konusu tutumlar üzerinde materyalizmin ve hazcı tüketimin etkisinin araştırılması hedeflenmiştir. Bu amaçla sosyal medyadaki öğrenci topluluklarına üye olan toplam 343 öğrenciden toplanan verilerle `Yapısal Eşitlik Modeli` (YEM) kullanılarak bir uygulama çalışması gerçekleştirilmiştir. Bu çalışma sonucunda tüketicilerin materyalist ve hazcı tüketim eğilimlerinin izinli mobil pazarlama mesajlarına yönelik tutumları üzerinde anlamlı ve pozitif yönde bir etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractTechnological advances and increasing competition urge companies to use new marketing channels. Mobile marketing platforms have become useful marketing channels which are used by many companies today. However, these advances led to the emergence of permission-based marketing. Today permission is required by anti-spam laws and in permission-based mobile marketing messages are only sent to people who have given their consent to receive them. In the marketing literature, little is known about consumer attitudes towards permission based mobile marketing and there is no scale available to measure attitudes towards permission based mobile marketing. In order to fill this void, we first developed an attitude towards permission based mobile marketing scale. Then we investigated the effects of materialism and hedonic consumption on attitudes towards permission based mobile marketing. We collected the data from university community pages on Facebook. 343 students filled out the survey form. We analyzed the data using structural equation modelling. The results showed that the scale we developed is reliable and valid. The results also indicated that materialism and hedonic consumption positively and significantly affect attitudes towards permission based mobile marketing.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTüketicilerin hazcı (Hedonik) ve materyalist eğilimlerinin izinli mobil pazarlama uygulamalarına yönelik tutumlarına etkisinin araştırılması
dc.title.alternativeInvestigating the effect of consumers' hedonic and materialist tendencies on attitudes towards permission based mobile marketing practices
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-03-16
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmConsumer attitudes
dc.subject.ytmStructural Equation Model
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmHedonism
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmMobile marketing
dc.subject.ytmMaterialistic thought
dc.subject.ytmMaterialism
dc.identifier.yokid10143067
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid459502
dc.description.pages180
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess