Show simple item record

dc.contributor.advisorCengiz, Hakan
dc.contributor.authorAvci, Merve
dc.date.accessioned2021-05-08T08:16:58Z
dc.date.available2021-05-08T08:16:58Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646351
dc.description.abstractQR koduygulamaları pazarlamacıların mevcut ve potansiyel müşterilerle iletişim kurmalarına olanak tanıyan ve tüketim sürecini eğlenceli ve kolay hale getirmeyi amaçlayan mobil uygulamalardır. Bu çalışmada bireylerin tüketim tecrübelerinde QR kod uygulamalarını kullanmaya yönelik davranışsal niyetlerini incelemek amaçlanmıştır. Bu doğrultuda teknoloji kabul modeli (TAM) temel alınarak araştırma modeline eğlence faktörü dahil edilmiştir. Bunun yanı sıra QR kod uygulamalarının en temel amacının kullanım kolaylığı olması nedeniyle, teknoloji kabul modelinde yer alan kullanım kolaylığı bu araştırmanın ölçüm modeline dahil edilmemiştir. 350 lisans öğrencisinden toplanan veriler SmartPLS 3.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçları algılanan eğlence faktörünün algılanan kullanışlılığı, (2) algılanan eğlencenin tutumu, (3) algılanan kullanışlılığın tutumu ve (4) tutumun davranışsal niyeti pozitif olarak etkilediğini ortaya koymuştur. Bununla birlikte algılanan kullanışlılığın davranışsal niyeti anlamlı bir biçimde etkilemediği görülmüştür. Araştırma sonuçları en genel anlamda eğlence faktörünün bir mobil pazarlama iletişim aracı olan QR kod uygulamalarının kullanımında eğlence faktörünün önemini vurgulamaktadır. Bu genel sonuç özellikle tüketim tecrübesiyle ilişkilendirilen mobil uygulamalarda eğlence faktörünün araştırmacılar ve uygulamacılar tarafından dikkate alınması gerekliliğini ortaya koymaktadır.Anahtar Sözcükler : QR Kodlar, Teknoloji Kabul Modeli, Algılanan Eğlence,Algılanan Kullanışlılık
dc.description.abstractQR code applications allow marketers to communicate with current and potential customers and aim to make the consumption process enjoyable and convenient. This study aims to examine the consumers' behavioral intentions to usemobile QR code applications during their consumption experiences. In this sense, the entertainment factor has been included in the research model by taking the technology acceptance model (TAM) as the basis. Apart from that, as the most fundamental purpose of the QR code applications is the ease of usage, the ease of usage included in the technology acceptance model has not been incorporated in the measurement model of this research.The data collected from 350 undergraduate students has been analyzed by using a SmartPLS 3.0 package program. The results of the research indicate that (1) the entertainment factor positively influences perceived usefulness and (2) attitudeand the (3) perceived usefulness positively influences the attitude and (4) the attitude positively influences the behavioral intention. Meanwhile, it has been observed that perceived usefulness does not significantly influence behavioral intention. The results of the research generally emphasize the importance of the entertainment factor in the usage of QR code applications, which is a mobile marketing communication instrument. These results illustrate the necessity for researchers and mobile application developers to take into account the entertainment factor in developing mobile applications that are associated with the consumption experience in particular.Key Words : QR Codes, Technology Acceptance Model, Perceived Entertainment, Perceived Usefulnessen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleMobil pazarlama uygulamalarının benimsenmesinde algılanan eğlence faktörünün önemi: QR kod uygulamaları üzerine bir çalışma
dc.title.alternativeAdoption of mobile marketing applications: A study of QR code applications
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmKnowledge
dc.identifier.yokid10139027
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid452139
dc.description.pages90
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess