Kuzey Kıbrıs`ın Rum sakinleri
dc.contributor.advisor | Şahin, İsmail | |
dc.contributor.author | Demirci, İsmail | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:16:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:16:50Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646248 | |
dc.description.abstract | Birçok medeniyetin etkisi ve hakimiyeti altında kalan Kıbrıs adası, Büyük İskender'in Anadolu'ya düzenlediği fetih hareketleri ile dolaylı yollardan Helenleşmeye başlımıştı. Roma Devleti'nin batı ve doğu olarak ikiye ayrılmasından sonra Doğu Roma imparatorluğu'nun payına düşen Kıbrıs adası, 48 yılında Bizans valisinin Hıristiyan olması Kıbrıs için bir dönüm noktası olmuştu. İmparator Constantin'in de Hıristiyanlığı kabul etmesi ile ada hıristiyanlaşmış ve hıristiyanlık dili olan grekçe adada etkin dil olmuştur. Böylece Kıbrıs adasında karma bir inanç olan 'pagan inancı' yerini hıristiyanlığa bırakmıştır. 1453 yılında Fatih'in İstanbul'u fethetmesi ile Bizans İmparatorluğu yıkılsa da, Kıbrıslılar ve Yunanlılar arasında aslen soy birliği olmamasına rağmen Hıristiyanlık ve Yunanca faktörleri, Kıbrıslılar ve Yunanları biraraya toplamıştı. Böylelikle aslında Yunanlılıkla alakası olmayan insanlar kendilerini Yunanlı olarak saymaya başlamışlardır.1571 yılında adanın Osmanlı devleti tarafından fethedilmesi ile adada müslüman Tüklerin sayısı artmıştı. Kıbrıs'ı konu edinen tüm araştırmalarda, 1571'den 1974'e kadar adada Türk-Rum ilişkilerini sosyal açıdan incelemek mümkündür. Ancak 1974 yılından itibaren iki halk birbirinden ayrılmış ve halklar arasındaki ilişkiler sosyal olmaktan çıkarak, siyasi, ideolojik ve dış politika çerçevesinde gelişmeye devam etmiştir.Tezin amacı; 1974 yılından sonra bugün halen Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti devleti sınırları içerisinde yaşayan Rumların dününü ve bugünün onlardan aktarmaktır. Araştırmanın tamamının saha çalışmasına dayanıyor olması, birey ve toplum gözünden Kıbrıs meselesine bakmamızı sağlayacak ve bu çalışma Kıbrıs ile ilgili bir tekrar niteliğinde olmayacaktır. Bu bağlamda; Kökenleri, Aile yapıları, Sosyal ve Kültürel hayatları, 1960 Kıbrıs Cumhuriyeti hakkındaki düşünceleri ve o dönemde Türkler ile ilişkiler, 1974 barış harekatı zamanında yaşananlar ve harekat sonrası adaya gelen Türkiye kökenli göçmenler ile ilişkiler, geçim kaynakları, dini ve siyasi yaşamları konularında Rumlar ile kişisel görüşmeler yapılarak toplanan bilgiler incelenmiştir. | |
dc.description.abstract | The island of Cyprus has been under the influence and domination of many civilizations, began to.Hellenize indirectly by conquest movements of the Great Alexander in Anatolia. The island of Cyprus fell to the share of the Eastern Roman Empire after the Roman Empire was divided into two as western and eastern, In 48 BC, the Byzantine governor became Christian that became a turning point for Cyprus . With the adoption of Christianity by the Emperor Constantine, the island became Christian and Greek which is The language of Christianity became the dominant language in cyprus. Thus, the 'pagan belief', a mixed belief in Cyprus, left its place in Christianity.Although the Byzantine Empire was over by Fatih's conquest of Istanbul in 1453,Cypriots and Greeks were gathered together because of Christian and Greek factors , even though there was no ancestral union between Cypriots and Greeks.Thus, people who are not really related to Greek have started to count themselves as Greeks.With the conquest of the island by the Ottoman Empire in 1571, the number of Muslim Turks increased in the island in. In all the researches on Cyprus,From 1571 to 1974 it is possible to examine Turkish-Greek relations in social terms.However, since 1974, the two publics have been separated and the relations between the publics have continued to develop within the framework of political, ideological and foreign policy. The aim of the thesis; to examine the Greeks' past and present, for those Cypriots still living in th Turkish territory of the Turkish Republic of Northern Cyprus, after the year 1974.Because of the fact that the whole of the research is based on field work will enable us to look at the Cyprus issue in terms of the individual and the society, as a result this study will not be a repeat of Cyprus issues.In this context, the information was obtained by making personal interviews with the Greek Cypriots, by the headings; their origins, family structures, social and cultural life, The views of the Republic of Cyprus at 1960 and the relations with the Turks at that time, what happened in the peace operation at 1974, and the relations with the Turkish immigrants who came to the island after the operation, their livelihoods, their religious and political lives. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sosyoloji | tr_TR |
dc.subject | Sociology | en_US |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | tr_TR |
dc.subject | International Relations | en_US |
dc.title | Kuzey Kıbrıs`ın Rum sakinleri | |
dc.title.alternative | Greek residents of North Cyprus | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Uluslararası İlişkiler Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Christianies | |
dc.subject.ytm | Socio-cultural life | |
dc.subject.ytm | Peace operation | |
dc.subject.ytm | Turkish Republic of Northern Cyprus | |
dc.subject.ytm | Rums | |
dc.subject.ytm | Turkish-Greek relations | |
dc.subject.ytm | Cyprus | |
dc.subject.ytm | Greek | |
dc.subject.ytm | Turkish-Rum relations | |
dc.identifier.yokid | 10148008 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 469344 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |