Difficulties in employing e-learning in higher education institution in Libya
dc.contributor.advisor | Tan, Fatma Zehra | |
dc.contributor.author | Latiaf, Amna Mustafa Ali | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:16:50Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:16:50Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-06-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646242 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, Libya'daki yüksek öğretim kurumlarında e-öğrenmenin zorluklarını ortaya çıkarmaktır. Çalışmanın amaçlarına ulaşmak için araştırmacı betimsel analitik yöntemi kullanmıştır. Çalışmada beş bölüm ve 48 sorudan oluşan anket kullanılmıştır.Uygulama alanı olarak Libya dakiTrablus Üniversitesi ve Misrata Üniversitesi'nde görev yapan (235) öğretim görevlisi (% 13,93) ve (1025) öğrenci (% 1,68) seçilmiştir. Araştırma yılı (2016-2017) için rastgele seçilmiş, veri toplama ve betimleme yöntemleri kullanılmış, veriler üçgen kontrast, tek yönlü ANOVA ve Schiff Ölçek analizleri ile değerlendirilmiş olup şu sonuçlar elde edilmiştir:- Libya'daki yüksek öğretim kurumlarında öğretim görevlileri açısından (81.65) e-öğrenme uygulamaları konusunda zorluklar bulunmaktadır, (81.65), öğrenci açısından da e-öğrenme uygulamaları konusunda zorluklar vardır; (74,61).- Öğretmenlerin ve öğrencilerin yükseköğretim kurumlarında e-öğrenme, üniversite yönetimindeki zorluklar, e-öğrenme ile ilgili zorluklar, altyapıdaki zorluklar ve konferans salonlarındaki teknik destek ve zorluklar konusunda öğretmenlerin ve öğretmenlerin cevaplarında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar vardır. Öğrencilerle ilgili, Üniversite müfredatı ile ilgili zorluklar ve anketin genel derecesi. Farklılıklar öğretim üyelerinden yana idi.- Libya'da yüksek öğrenimde e-eğitimin kullanılmasında karşılaşılan zorlukların profesörler arasında anlamlı düzeyde (0,05) ve üniversite değişkenine atfedilen öğrenciler arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar bulunmaktadır. (Bilgi Teknolojisi Trablus, Bilişim Teknolojileri Misrata, Bilgisayar Teknolojisi Trablus).Araştırmacı aşağıdakileri önermektedir: -E-öğrenim için bütçenin tahsis edilmesi ve teknik ve idari destek sağlanması. - Öğrenme sürecinde e-öğrenmenin nasıl kullanılacağı ve World WideWeb'de e-derslerin nasıl tasarlanacağı ve geliştirileceği konusunda öğrenciler ve akedemisyenler için eğitim programları düzenlenmesi. - Müfredata uygun donanım ve programların sağlanması ve yüksek öğrenim kurumlarında e-öğrenimin uygulamalarını desteklemesi. E-öğrenmeyi aktif hale getirmek ve donanım ve yazılım sağlamak için gerekli elektronik altyapının sağlanması. | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to uncover the difficulties of using e-learning in the higher education institutions in Libya. To achieve the objectives of the study, the researcher used the Descriptive analytical method. A questionnaire was developed from (48) paragraphs divided into five fields. The study sample consisted of (235) lecturer, (13.93%) of the total population of the study, and (1025) students by (1.68%) of the total study population in the Faculty of Information Technology / Tripoli University, University of Misrata, Faculty of Computer Technology / University of Tripoli), for the academic year (2016-2017),The study was randomly selected, data collection and analysis using descriptive methods, triangular contrast analysis, mono- variance (One Way ANOVA), and Schiff test. the study results showed the following:- There are difficulties in employing e-learning in the higher education institutions in Libya from the point of view of lecturers, which amounted to (81.65), There are difficulties in employing e-learning from the point of view of students, which amounted to (74.61).- There are statistically significant differences in the responses of teachers and students on the difficulties of employing e-learning in higher education institutions, difficulties in university administration, difficulties related to e-learning experience, difficulties in infrastructure and technical support in lecture halls, and difficulties related to students, Difficulties related to the university curriculum, and the overall degree of the questionnaire. The differences were in favor of lecturers.- There statistically significant differences at the level of significance (0.05) in the difficulties of employing e-education in higher education in Libya among professors, and students attributed to the college variable. (Information Technology Tripoli, Information Technology Misrata, Computer Technology Tripoli).The researcher recommends the following: -The allocation of budget for e-learning, and provide technical and administrative support.- Conducting training programs for students and teachers on how to use e-learning in the learning process, and how to design and develop e-lessons on the World Wide Web.-The provision of equipment and programs that fit the curriculum, and educational foundations to support the employment of e-learning in institutions of higher education.-Provide the necessary electronic infrastructure to activate e-learning, and provide hardware and software. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İşletme | tr_TR |
dc.subject | Business Administration | en_US |
dc.title | Difficulties in employing e-learning in higher education institution in Libya | |
dc.title.alternative | Yüksek öğrenimde e-öğrenme istihdamında yaşanan zorluklar Libya örneği | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-30 | |
dc.contributor.department | İşletme Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Higher education | |
dc.subject.ytm | Higher education institutions | |
dc.subject.ytm | Universities | |
dc.subject.ytm | Electronic learning | |
dc.subject.ytm | Libya | |
dc.identifier.yokid | 10221683 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 530918 | |
dc.description.pages | 142 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |