Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyükyılmaz, Ozan
dc.contributor.authorSanci, Berrin
dc.date.accessioned2021-05-08T08:16:40Z
dc.date.available2021-05-08T08:16:40Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-01-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646128
dc.description.abstractBu çalışma kurumsal itibar ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiye odaklanmaktadır. Çalışmanın amacı, çalışanların kurumsal itibar algısının örgütlerine bağlılık derecesi üzerindeki etkisini belirleyebilmektir. Belirlenen amaç kapsamında, Karabük Üniversitesi'nde görev yapmakta olan 624 akademik ve idari personelden anket yoluyla elde edilen veriler ile bir araştırma gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın amacına uygun olarak oluşturulan hipotezler, çoklu regresyon analizi yardımı ile test edilmiştir. Çalışmanın sonucunda, akademik ve idari personelin duygusal bağlılığı üzerinde kurumsal itibar algısının duygusal çekicilik, çalışma ortamı ve sosyal sorumluluk boyutlarının olumlu etkisinin bulunduğu belirlenmiştir. Devam bağlılığı üzerinde kurumsal itibar algısının yalnızca sosyal sorumluluk boyutunun negatif yönlü etkisi olduğu saptanmıştır. Son olarak ise normatif bağlılık üzerinde ise kurumsal itibar algısının duygusal çekicilik, kurumsal vizyon ve liderlik, çalışma ortamı ve sosyal sorumluluk boyutlarının olumlu etkisinin olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThis study focuses on the relationship between corporate reputation and organizational commitment. The purpose of the study is to determine the effect of employees' corporate reputation perceptions on the degree of commitment to their organization. Within the scope of this purpose, a survey was conducted with 624 academic and administrative staff working in Karabuk University. Hypotheses were tested with the multiple regression analysis. As a result of the study, it was determined that emotional appeal, workplace environment and social responsibility dimensions of corporate reputation have a positive and significant effect on affective commitment of the academic and administrative staff. It is stated that only the social responsibility dimension of corporate reputation has a negative and significant effect on the continuance commitment. Finally, it has been determined that on the normative commitment, emotional appeal, corporate vision and leadership, workplace environment and social responsibility dimensions of corporate reputation have a positive and significant effect.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleKurumsal itibarın örgütsel bağlılık üzerine etkisinin araştırılması: Karabük Üniversitesi örneği
dc.title.alternativeThe investigation of the effect of institutional reputation on organizational commitment: A study in Karabuk University
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-16
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmCorporate reputation
dc.subject.ytmKarabük
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmReputation
dc.subject.ytmUniversities
dc.identifier.yokid10212321
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid521313
dc.description.pages152
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess