Lise tarih derslerinde Fatih Projesi`nde kullanılan akıllı tahta ve tablet bilgisayara ilişkin öğrenci görüşleri (Karabük örneği)
dc.contributor.advisor | Candan, Ahmet Sait | |
dc.contributor.author | Aslan, Hanifi | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:16:39Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:16:39Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-03-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646111 | |
dc.description.abstract | Fatih Projesi, Türkiye genelinde, pilot uygulamaları yapılmış olan ve 2010 yılından sonra yaygınlaştırılmaya çalışılan bir eğitim projesidir. Bu projede kullanılan teknolojilerin başında akıllı tahta ve tablet bilgisayar gelmektedir. Akıllı tahta ve tablet bilgisayarların, lise tarih derslerinde kullanımı konusunda çalışma yapılmaması dikkat çekicidir. Bu çalışma, 2014-2015 eğitim ve öğretim yılında, Karabük ili ve Safranbolu ilçesinde FATİH Projesi'nin uygulandığı liselerdeki tarih derslerinde, Fatih Projesi, akıllı tahta ve tablet bilgisayara ilişkin öğrenci görüşlerini ortaya koymaktadır. Bu çalışmanın evrenini, FATİH Projesi'nin uygulandığı 10 lisedeki, 10. ve 11. sınıfta eğitim gören 487 öğrenci oluşturmaktadır. Bu çalışmadaki veriler, mevcut durumu örneklemi dikkate alarak, tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada yer alan bulgular uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından hazırlanmış olan Likert tipi ölçme aracı ile elde edilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda verilerden elde edilen bilgilere göre, lise tarih derslerinde tablet bilgisayar kullanımına yönelik öğrenci katılımı orta düzeydedir. Akıllı tahta kullanımına yönelik ise üst düzey katılım göstererek olumlu bir durum belirtmişlerdir. Fatih Projesine ait görüşte ise öğrencilerin projeye ilişkin görüşlerinin orta düzeyde olduğu görülmüştür. Cinsiyet değişkenine göre öğrencilerin algılarında bu üç durum içinde anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Öğrencilerin tarih derslerinde akıllı tahta kullanımı ve Fatih Projesi hakkındaki görüşleri, sınıf düzeyi değişkeni açısından incelendiğinde üst sınıf öğrencilerin alt sınıfa göre daha olumlu ve daha üst düzey katılım gösterdikleri görülmüştür. Okul türü değişkenine göre de, tarih derslerinde tablet kullanımı, akıllı tahta kullanımı ve genelde Fatih Projesi hakkında öğrenci görüşleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Tarih Öğretimi, Fatih Projesi, Akıllı Tahta, Tablet Bilgisayar. | |
dc.description.abstract | Fatih Project, a pilot study having done across Turkey and become common a education project after 2010. One of most used techonology is to smart board and tablet pc in this project. Smart board and tablet pc hasn't done any studies in History science. İn this study was to carry out opinion of students' towards use of Fatih Project, smart board and tablet Pc Karabük province also Safranbolu distict which was the practice on high school of History lessons Fatih project in 2014-2015 education and training year.The sample of research is to made of 487 students', teaching 10 and 11 class on 10 highschool in Karabük. The data of study was to be done by general survey model according to sample. The findings of Research was to take on Likert type scale, done by researcher in parelel to expert's judgement. According research result of data, tablet pc usage Towards participate of students' are medium level. By contrast with to smart board is to be positive situation due to participing high level. The opinion of students' taking history lesson by Fatih project is to medium level. Pertaining to various differences between genders wasn't any meaning distinctness among three condition. Smart board usage and contribution of Fatih Project on History learning was to taken high level participation also more meaningful according tounder class when analyzed class in terms of class level of variable. Pertaining to school type variable using tablet and smart board was to obtain meaningful variable among students' judgement on History learning.Key Words: Teaching History, FATİH Project, Smart Board, Tablet Computer. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Lise tarih derslerinde Fatih Projesi`nde kullanılan akıllı tahta ve tablet bilgisayara ilişkin öğrenci görüşleri (Karabük örneği) | |
dc.title.alternative | Students views for smart board and tablet computer used i̇n Fatih Project on high school of history lessons | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-03-07 | |
dc.contributor.department | Tarih Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | History education | |
dc.subject.ytm | History teaching | |
dc.subject.ytm | History lesson | |
dc.subject.ytm | Fatih Project | |
dc.subject.ytm | Smart board | |
dc.subject.ytm | Tablets | |
dc.subject.ytm | Computers | |
dc.subject.ytm | Technology based instruction | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.identifier.yokid | 10193707 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 505209 | |
dc.description.pages | 93 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |