Show simple item record

dc.contributor.advisorApan, Mehmet
dc.contributor.authorTarlabaşi, Hülya
dc.date.accessioned2021-05-08T08:16:37Z
dc.date.available2021-05-08T08:16:37Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-03-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/646087
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; Bireysel Emeklilik Sitemine banka çalışanları perspektifinden yatırımcı algısının ölçülmesidir. Bu amaçla, yaşam tarzı, finansal okur-yazarlık, risk alma, satın alma tutumu, alternatif dağıtım kanalları ve müşteri memnuniyeti alt ölçeklerinden oluşan bir anket formu oluşturulmuştur. Oluşturulan anket Sivas İl Merkezinde faaliyet gösteren 38 adet banka şubesinin 409 personeline uygulanmıştır. Elde edilen 332 sağlıklı veri SPSS fora Windows 22.0 programı kullanılarak t-testi, Tek yönlü (Ona Way) Anova testi ve faktör analizi ile değerlendirilmiştir. Yapılan analizler sonucunda, Sivas İlinde bulunan ankete katılan banka çalışanlarının yatırımcı olarak bireysel emeklilik sistemine algılarının, yaşam tarzlarına, finansal okur-yazarlılık seviyelerine, risk alma tutumlarının, satın alma tutumlarının, alternatif dağım kanallarının yaygın olmasının ve müşteri memnuniyeti alt ölçeğinin bireysel emeklilik sistemi algıları üzerinde etkili olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is measuring of investor perceptions on individual annuity insurance from the perspective of bank employees. A survey form which involves subscales of life style, financial literacy, risk-taking, buying attitude, alternative distribution channels and customer satisfaction were created for this purpose. The survey was implemented to 409 employees of totally 38 branch banks which located in Sivas. 332 unbiased data derived from the survey were evaluated in the software of SPSS v.22 using t-test, One-way Anova test and factor analysis. In consequence of analysis carried out, it was detected that subscales of life style, financial literacy, risk-taking, buying attitude, alternative distribution channels and customer satisfaction influence bank employees' perceptions on individual annuity insurance.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleBanka çalışanları perspektifinden bireysel emeklilik sistemine yatırımcı algısının ölçülmesi: Sivas ili örneği
dc.title.alternativeMeasuring of investor perceptions about individual annuity insurance from the perspective of bank employees: Example of Sivas city
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-03-05
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmBank employees
dc.subject.ytmIndividual retirement
dc.subject.ytmInvestors
dc.subject.ytmLife style
dc.subject.ytmFinancial literacy
dc.subject.ytmRisk taking behavior
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmDistribution channels
dc.identifier.yokid10193132
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid505070
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess