Show simple item record

dc.contributor.advisorKırmızı, Özkan
dc.contributor.authorAydin, Emine
dc.date.accessioned2021-05-08T08:16:24Z
dc.date.available2021-05-08T08:16:24Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-08-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/645931
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı'nda eğitim gören öğrencilerin eğitim sürecinde yazma becerilerine ilişkin yaşadıkları sorunların ve bu sorunlarla ilgili ortaya koydukları çözüm önerilerinin belirlenmesidir. Nitel araştırma yöntemi ve durum çalışması deseninde kurgulanan mevcut çalışmaya, Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı bünyesinde farklı sınıflardaki ELIT115 ve ELIT116 Yazma Becerileri I ve II derslerini almış toplam 10 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın katılımcılarının belirlenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt, maksimum çeşitlilik ve kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemleri birlikte kullanılmıştır. Buna göre mevcut araştırmaya katılım için belirlenen ölçüt Karabük Üniversitesi Edebiyat Fakültesi İngiliz Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı'nda eğitim gören öğrencilerin ELIT115 ve ELIT116 Yazma Becerileri I ve II derslerini almış ve herhangi birinden (veya her ikisinden) başarısız olmuş olmaktır. Bununla birlikte mümkün olduğunca farklı sınıflarda eğitim gören öğrencilerden veri toplayarak maksimum çeşitlilik örneklemesine uygun hareket etmeye özen gösterilmiştir. Araştırma verileri yazarın ilgili alan yazına ve araştırmanın amaçlarına uygun olarak oluşturdukları yarı-yapılandırılmış bir görüşme formuyla toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçları, İDE öğrencilerinin yazma sürecinde en çok akademik yazıda eleştirel düşünememe sorunuyla karşılaştıklarını, bu sorunların daha çok yazma endişesinden kaynaklandığını, olumlu bireysel geribildirim almanın sorunların çözümünde en önemli unsur olduğunu, yazma becerilerini geliştirmek için sık sık okuma yaparak kelime haznesini genişletmek gerektiğini ve bu süreçte öğretim üyelerinin derslerde farklı stratejiler uygulamalarının öğrencilere çok büyük katkı sağlayacağını belirttiklerini göstermektedir. Araştırma sonuçları ilgili alan yazınla ilişkili bir biçimde tartışılmış ve bazı öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine the problems that undergraduate students encountered during their undergraduate education and to detect their solutions for these problems. A total of ten undergraduate students who have been studying in English Language and Literature department of Karabuk University, Faculty of Letters participated in this qualitative study designed as a case study. Criterion sampling and maximum variation sampling were used together to select the participants of the study. In this respect, the criterion for participating in this study was to attend Writing Skills I and Writing Skills II courses and fail from one or both. Furthermore, the researcher exerted effort to gather data from students from different grades to act according to the main principle of maximum variation sampling. The data of the study were gathered through a semi-structured interview form developed by the researcher in line with both the related literature and the purposes of the present study. The data were analysed through content and descriptive analysis. Results revealed that ELL students mostly experience problems in critical thinking in academic writing and that these problems are more often caused by writing anxiety, and that positive feedback is the most important factor in solving the problems and that to improve their writing skills they need to expand their vocabulary by practicing reading frequently and that lecturers' applying a variety of strategies in writing courses makes a great contribution to students. Results from the current study were discussed in line with the related literature and some suggestions were presented.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA qualitative analysis of english language and literature students` writing problems
dc.title.alternativeİngiliz dili ve edebiyatı öğrencilerinin yazma becerileri üzerine nitel bir araştırma
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-08-02
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmAcademic writing
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmForeign language
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish literature
dc.subject.ytmWriting skills
dc.identifier.yokid10234781
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid538472
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess