Show simple item record

dc.contributor.advisorSaner, Nejat Turgut
dc.contributor.authorOkur, Esra
dc.date.accessioned2021-05-08T08:16:16Z
dc.date.available2021-05-08T08:16:16Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/645841
dc.description.abstractİstanbul'un Osmanlı İmparatorluğu tarafından fethiyle Galata'da surlar içinde yaşayan Cenevizliler Bizans döneminde kazandıkları özerk yönetimi kaybetmişlerdir. Galata surları Fatih Sultan Mehmet tarafından sembolik olarak bir parça alçaltılmış, ancak bütün olarak yıkılmamıştır. Osmanlı döneminde yangınlar ve depremlerden zarar gören surlar onarımlar geçirmiştir. 19. yüzyıl başlarında batılılaşma uygulamalarıyla birlikte bazı gerekçeler ileri sürülerek ve bir takım öngörülerde bulunularak surlar hakkında yıkım kararı alınmıştır. Yıkım kararından 30 sene sonra surlar eski eser olarak nitelendirilmeye başlanmış ve haklarında koruma kararları alınmıştır. 19. ve 20. yüzyılda yapılan haritalar incelendiğinde surların 20. yüzyıl başında büyük bir ölçüde yıkıldığı anlaşılmaktadır. Cumhuriyet dönemine gelindiğinde ise Galata surlarından çok az kalıntı bulunmaktadır. Menderes döneminde yapılan istimlâkler ve geniş caddeler açılması için yapılan çalışmalarda, bu yolların güzergâhlarında kalan surlar ortadan kaldırılmıştır. Günümüzde ise ?Haliç Metro Geçiş Köprüsü Projesi? için güzergâhta kalan bazı yapılar istimlâk edilerek yıkılmış; bu yıkımlar sonucu ortaya çıkan sur parçalarının istikbalinin ne olacağı belirsizdir.
dc.description.abstractAfter the conquest of İstanbul by Ottoman Empire, Genoese who were living inside the ramparts of Galata had lost their propriatery government which was achieved in the Byzantine Empire period. Galata ramparts had been lowered a bit symbolically by Fatih Sultan Mehmet, but they were not demolished completely. The ramparts that were damaged by fires and earthquakes during Ottoman Empire period had been undergone repairs. With the westernization applications in the beginning of 19th century, the demolition decision for ramparts was taken by asserting some reasons and making number of predictions. 30 years after the demolition decision, ramparts were began to be qualified as ancient monuments and protection decisions were taken for ramparts. When maps prepared in 19th and 20th century are examined, it is understood that the ramparts were mostly demolished in the beginning of 20th century. By the period of the republic, very few remnants were left over from Galata ramparts. During the expropriations and constructions for boulevards in Menderes period, ramparts that were on the route of these roads had been removed. Nowadays, some buildings on the route for ?Haliç Subway Transit Bridge Project? are expropriated and demolished, and the future of rampart pieces which are left over after demolition is uncertain.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMimarlıktr_TR
dc.subjectArchitectureen_US
dc.titleGalata surlarının yıkım süreci
dc.title.alternativeThe demolition process of Galata ramparts
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentMimarlık Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmİstanbul-Galata
dc.identifier.yokid406392
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid324007
dc.description.pages191
dc.publisher.disciplineMimarlık Tarihi ve Kuramı Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess