Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyükyılmaz, Ozan
dc.contributor.authorÜnlü, Ufuk
dc.date.accessioned2021-05-08T08:16:13Z
dc.date.available2021-05-08T08:16:13Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/645805
dc.description.abstractBu araştırmada örgüt kültürü, terfi uygulamaları ve örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiler incelenmektedir. Araştırmanın amacı, çalışanların örgüt kültürü ve terfi uygulamalarına ilişkin algılarının örgütsel bağlılık üzerine etkisini belirlemektir. Bu amaç kapsamında, örgüt kültürünün dört boyutunun (erillik, toplumsallık, güç mesafesi, belirsizlikten kaçınma) ve terfi uygulamalarının, örgütsel bağlılığın üç boyutu (duygusal bağlılık, devam bağlılığı, normatif bağlılık) üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Analizler için gerekli veri, TAV Havalimanları Holding A.Ş. firması bünyesinde yer alan ve Esenboğa Havalimanı işletmesini yürüten TAV Esenboğa Yatırım Yapım ve İşletme A.Ş.'deki çalışanlardan anket yoluyla toplanmıştır.Araştırma hipotezleri çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılarak test edilmiştir. Analizler sonucunda duygusal bağlılık üzerinde yalnızca güç mesafesinin, normatif bağlılık üzerinde güç mesafesinin ve belirsizlikten kaçınmanın, devam bağlılığı üzerinde ise örgüt kültürünün tüm boyutlarının etkisinin bulunduğu belirlenmiştir. Bununla birlikte terfi uygulamalarının örgütsel bağlılığın her üç boyutu üzerindeki etkisinin anlamlı olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn this research, the relationship between organizational culture, promotion opportunities and organizational commitment are examined. The purpose of the study is to determine the effects of employees' perceptions of organizational culture and promotion practices on organizational commitment. For this purpose, the effect of four dimensions of organizational culture (masculinity, collectivism, power distance, uncertainty avoidance) and promotion practices on the three dimensions of organizational commitment (affective commitment, continuance commitment, normative commitment) is investigated. The data required for the analysis are collected through a questionnaire from employees working in TAV Airports Holding.Research hypotheses have been tested using multiple linear regression analysis. As a result of the analyzes, it is determined that only the power distance had an effect on affective commitment, power distance and uncertainty avoidance had an effect on normative commitment and all dimensions of organizational culture had an effect on continuance commitment. Besides, the effect of promotion practices on all three dimensions of organizational commitment is found to be significant.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleÖrgüt kültürünün ve terfi imkânlarının örgütsel bağlılık üzerindeki etkisi
dc.title.alternativeThe effect of organizational culture and promotion opportunities on organizational commitment
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-05-15
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational culture
dc.subject.ytmPromotion
dc.subject.ytmOrganizational commitment
dc.subject.ytmAirline companies
dc.subject.ytmTAV
dc.identifier.yokid10256392
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid552062
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess