Show simple item record

dc.contributor.advisorKırmızı, Özkan
dc.contributor.authorYapici, Kübra
dc.date.accessioned2021-05-08T08:16:08Z
dc.date.available2021-05-08T08:16:08Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-09-30
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/645744
dc.description.abstractÇok fazla ve çeşitli özgün materyaller sağladığı için yabancı dil öğreniminde kullanılan teknoloji destekli yöntemler gittikçe artarak dil öğrencileri tarafından istifade edilmektedir. Böylelikle, online ve geleneksel eğitimlerin birleştirildiği harmanlanmış öğrenme yöntemi son on yıldır dil öğretim ve öğreniminde en çok tercih edilen uygulamalarda biri olmuştur. Harmanlanmış öğrenim uygulaması, eğitim alanında, özellikle de yükseköğretimde artış gösterirken öğrenme yönetim sistemleri en çok kullanılan web tabanlı araçlar olmuştur. Öğrencilerin ve öğretmenlerin harmanlanmış öğrenime olan algı ve tutumlarını araştırmayı amaçlayan bu çalışma, 2018-2019 akademik yılında Karabük Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda yürütülmüştür. İngilizce hazırlık programında eğitim gören 120 öğrencinin görüşlerinin verisi bir anketle toplanırken, harmanlanmış öğrenim üzerine görüşlerini araştırmak amacıyla 5 okutmanla röportaj yapılmıştır. Bu nicel ve nitel araçlarla toplanan veriler, öğrencilerin harmanlanmış dil öğretimine karşı algılarının genelde nötr olduğunu, ancak yöntemin yüz yüze gerçekleştirilen yönünün de online yönünden daha yüksek oranda derecelendirildiğini göstermiştir. Ayrıca sonuçlara göre öğretmenlerin harmanlanmış öğrenim uygulamasına karşı genel tutumları öğrencilerinkinden daha olumludur.Anahtar Kelimeler: Harmanlanmış öğrenim, öğrenme yönetim sistemleri, bilgisayar destekli dil öğrenimi
dc.description.abstractThe technology-enhanced methods used in foreign language learning instruction have been benefited increasingly by language learners since they supply immense and miscellaneous authentic materials. Therefore, blended learning method in which online instruction and traditional instruction are integrated has become one of the most preferred implementations in language teaching and learning in the last decade. While the implementation of blended learning has been increasing in education fields, especially in higher education, LMSs (Learning Management Systems) have become the mostly used web-based tools. Aiming to investigate the perceptions and attitudes of students and instructors towards blended learning, this study was conducted at School of Foreign Languages, Karabük University in 2018-2019 academic year. While the data of the thoughts of 120 students studying at English Preparatory Programme was gathered through a questionnaire, 5 instructors were interviewed in order to find out their views on blended learning. The data collected with these quantitative and qualitative tools indicated that students' perceptions towards blended language instruction were neutral in general, but face-to-face aspect of the method was rated higher than the online one nevertheless. Furthermore, according to the results, the general attitudes of teachers towards blended learning implementation were more positive than learners'. Keywords: Blended learning, Learning Management Systems, Computer-Assisted Language Learning  en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleStudents` and instructors` perceptions on blended learning in an English preparatory program
dc.title.alternativeİngilizce hazırlık programında öğrencilerin ve öğretmenlerin harmanlanmış öğrenme üzerine algıları
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-30
dc.contributor.departmentİngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmLanguage learning methods
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmBlended learning
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.subject.ytmComputer assisted language education
dc.identifier.yokid10255612
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid559749
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess