Students` and instructors` perceptions on blended learning in an English preparatory program
dc.contributor.advisor | Kırmızı, Özkan | |
dc.contributor.author | Yapici, Kübra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:16:08Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:16:08Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-09-30 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/645744 | |
dc.description.abstract | Çok fazla ve çeşitli özgün materyaller sağladığı için yabancı dil öğreniminde kullanılan teknoloji destekli yöntemler gittikçe artarak dil öğrencileri tarafından istifade edilmektedir. Böylelikle, online ve geleneksel eğitimlerin birleştirildiği harmanlanmış öğrenme yöntemi son on yıldır dil öğretim ve öğreniminde en çok tercih edilen uygulamalarda biri olmuştur. Harmanlanmış öğrenim uygulaması, eğitim alanında, özellikle de yükseköğretimde artış gösterirken öğrenme yönetim sistemleri en çok kullanılan web tabanlı araçlar olmuştur. Öğrencilerin ve öğretmenlerin harmanlanmış öğrenime olan algı ve tutumlarını araştırmayı amaçlayan bu çalışma, 2018-2019 akademik yılında Karabük Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu'nda yürütülmüştür. İngilizce hazırlık programında eğitim gören 120 öğrencinin görüşlerinin verisi bir anketle toplanırken, harmanlanmış öğrenim üzerine görüşlerini araştırmak amacıyla 5 okutmanla röportaj yapılmıştır. Bu nicel ve nitel araçlarla toplanan veriler, öğrencilerin harmanlanmış dil öğretimine karşı algılarının genelde nötr olduğunu, ancak yöntemin yüz yüze gerçekleştirilen yönünün de online yönünden daha yüksek oranda derecelendirildiğini göstermiştir. Ayrıca sonuçlara göre öğretmenlerin harmanlanmış öğrenim uygulamasına karşı genel tutumları öğrencilerinkinden daha olumludur.Anahtar Kelimeler: Harmanlanmış öğrenim, öğrenme yönetim sistemleri, bilgisayar destekli dil öğrenimi | |
dc.description.abstract | The technology-enhanced methods used in foreign language learning instruction have been benefited increasingly by language learners since they supply immense and miscellaneous authentic materials. Therefore, blended learning method in which online instruction and traditional instruction are integrated has become one of the most preferred implementations in language teaching and learning in the last decade. While the implementation of blended learning has been increasing in education fields, especially in higher education, LMSs (Learning Management Systems) have become the mostly used web-based tools. Aiming to investigate the perceptions and attitudes of students and instructors towards blended learning, this study was conducted at School of Foreign Languages, Karabük University in 2018-2019 academic year. While the data of the thoughts of 120 students studying at English Preparatory Programme was gathered through a questionnaire, 5 instructors were interviewed in order to find out their views on blended learning. The data collected with these quantitative and qualitative tools indicated that students' perceptions towards blended language instruction were neutral in general, but face-to-face aspect of the method was rated higher than the online one nevertheless. Furthermore, according to the results, the general attitudes of teachers towards blended learning implementation were more positive than learners'. Keywords: Blended learning, Learning Management Systems, Computer-Assisted Language Learning | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Students` and instructors` perceptions on blended learning in an English preparatory program | |
dc.title.alternative | İngilizce hazırlık programında öğrencilerin ve öğretmenlerin harmanlanmış öğrenme üzerine algıları | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-30 | |
dc.contributor.department | İngiliz Dili ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Study of languages | |
dc.subject.ytm | Language learning methods | |
dc.subject.ytm | Foreign language learning | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Blended learning | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Computer assisted language education | |
dc.identifier.yokid | 10255612 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 559749 | |
dc.description.pages | 106 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |