Disiplinlerarası bakış açısıyla tarih öğretimi
dc.contributor.advisor | Candan, Ahmet Sait | |
dc.contributor.author | Gürdal, Sinan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:16:06Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:16:06Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-05-08 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/645709 | |
dc.description.abstract | Disiplinlerarası öğretim günümüz eğitim sisteminde her geçen gün önemini daha da arttırmakta ve her alanda ön plana çıkmaktadır. Disiplinlerarası bakış açısıyla tarih öğretimini yorumlayabilmek için öncelikle disiplinlerarası öğretimi ve tarih öğretimini çok iyi anlamak ve bu çerçevede bu ilişkiye ışık tutmak gerekmektedir.Yüzyıllardır insanı ilgilendiren her şey tarihin içinde olmuştur. Tarih araştırmalarının temeli olan insanlık her gün yeniliklere uyanmaktadır. Bu yeniliklerden biri de okullardaki tarih öğretiminde disiplinlerarası yaklaşımın kendini fazlasıyla hissettirmesi olmuştur. Özellikle eğitim ve öğretim programlarında, öğretmenin yetiştirilmesinde ve anlamlı bir öğrenme sağlanmasında önemi gün yüzüne çıkmaktadır.Bu çalışma disiplinlerarası bakış açısıyla tarih öğretimini literatür taramasıyla inceleyerek gözden geçirmekte ve tarihin diğer disiplinlerle ilişkisini incelemektedir.Ayrıca etkili bir program geliştirme modeli olan disiplinlerarası yaklaşımın tarih ile ilişkisini ortaya çıkaran kavramlar anlamlı bir biçimde bir araya getirilerek incelenmiştir. | |
dc.description.abstract | Interdisciplinary teaching has been increasing its importance in our education system every passing day and it is prominent in every field. In order to be able to interpret history teaching with an interdisciplinary perspective, it is necessary to understand interdisciplinary and historical teaching very well and to shed light on this relationship in this framework.For centuries, everything concerning human beings has been in history. Humanity, the foundation of historical research, adapts to innovations every day. One of these innovations is the interdisciplinary approach which has made itself more prominent, in history teaching in schools. Especially in education and training programs, it has emerged with its importance in educating the teacher and providing meaningful learning.This study investigates the history teaching through a literature review and examines the relationship between history and other disciplines with an interdisciplinary perspective.Furthermore, the concepts that reveal the relationship between history and an interdisciplinary approach, which is an effective program development model, have been examined significantly. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Tarih | tr_TR |
dc.subject | History | en_US |
dc.title | Disiplinlerarası bakış açısıyla tarih öğretimi | |
dc.title.alternative | The teaching of histroy from an interdisciplinary perspective | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-08 | |
dc.contributor.department | Tarih Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Interdisciplinary | |
dc.subject.ytm | History | |
dc.subject.ytm | History education | |
dc.subject.ytm | History teaching | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Annales History School | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.identifier.yokid | 10255221 | |
dc.publisher.institute | Sosyal Bilimler Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 551847 | |
dc.description.pages | 145 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |