Show simple item record

dc.contributor.advisorCandan, Ahmet Sait
dc.contributor.authorGürdal, Sinan
dc.date.accessioned2021-05-08T08:16:06Z
dc.date.available2021-05-08T08:16:06Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-05-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/645709
dc.description.abstractDisiplinlerarası öğretim günümüz eğitim sisteminde her geçen gün önemini daha da arttırmakta ve her alanda ön plana çıkmaktadır. Disiplinlerarası bakış açısıyla tarih öğretimini yorumlayabilmek için öncelikle disiplinlerarası öğretimi ve tarih öğretimini çok iyi anlamak ve bu çerçevede bu ilişkiye ışık tutmak gerekmektedir.Yüzyıllardır insanı ilgilendiren her şey tarihin içinde olmuştur. Tarih araştırmalarının temeli olan insanlık her gün yeniliklere uyanmaktadır. Bu yeniliklerden biri de okullardaki tarih öğretiminde disiplinlerarası yaklaşımın kendini fazlasıyla hissettirmesi olmuştur. Özellikle eğitim ve öğretim programlarında, öğretmenin yetiştirilmesinde ve anlamlı bir öğrenme sağlanmasında önemi gün yüzüne çıkmaktadır.Bu çalışma disiplinlerarası bakış açısıyla tarih öğretimini literatür taramasıyla inceleyerek gözden geçirmekte ve tarihin diğer disiplinlerle ilişkisini incelemektedir.Ayrıca etkili bir program geliştirme modeli olan disiplinlerarası yaklaşımın tarih ile ilişkisini ortaya çıkaran kavramlar anlamlı bir biçimde bir araya getirilerek incelenmiştir.
dc.description.abstractInterdisciplinary teaching has been increasing its importance in our education system every passing day and it is prominent in every field. In order to be able to interpret history teaching with an interdisciplinary perspective, it is necessary to understand interdisciplinary and historical teaching very well and to shed light on this relationship in this framework.For centuries, everything concerning human beings has been in history. Humanity, the foundation of historical research, adapts to innovations every day. One of these innovations is the interdisciplinary approach which has made itself more prominent, in history teaching in schools. Especially in education and training programs, it has emerged with its importance in educating the teacher and providing meaningful learning.This study investigates the history teaching through a literature review and examines the relationship between history and other disciplines with an interdisciplinary perspective.Furthermore, the concepts that reveal the relationship between history and an interdisciplinary approach, which is an effective program development model, have been examined significantly.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectTarihtr_TR
dc.subjectHistoryen_US
dc.titleDisiplinlerarası bakış açısıyla tarih öğretimi
dc.title.alternativeThe teaching of histroy from an interdisciplinary perspective
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-05-08
dc.contributor.departmentTarih Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInterdisciplinary
dc.subject.ytmHistory
dc.subject.ytmHistory education
dc.subject.ytmHistory teaching
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmAnnales History School
dc.subject.ytmProgram development
dc.identifier.yokid10255221
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid551847
dc.description.pages145
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess