Show simple item record

dc.contributor.advisorUygurtürk, Hilal
dc.contributor.authorŞenoğlu, Pinar
dc.date.accessioned2021-05-08T08:16:01Z
dc.date.available2021-05-08T08:16:01Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-12-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/645656
dc.description.abstractTeknolojinin hızla gelişmesi insan ihtiyaçlarının farklılaşması ve artması üretim sektörünü hareketlendirmiştir. Bu hareketlenmenin iyi yanlarının olduğu gibi kötü yanları da mevcuttur. Bu ihtiyaçların karşılanması için girilen rekabet yarışında çevre kirliliği, doğa tahribi artmıştır. Yeşil pazarlama kavramı ise literatürümüze 1970'li yıllarda girmiştir. Yeşil pazarlama ürünün alınmasından başlayarak tüketilmesi ve tüketilmesinden sonra yok olana kadar bütün süreci içine almaktadır. Türkiye'de yeni yeni duyulmaya kavranmaya başlayan bu kavram bir kitle oluşturmaya başlamasından dolayı bu araştırmanın konusu olmuştur. Bu çalışmanın yapılma amacı öğrencilerin yeşil pazarlama konusunda farkındalık düzeylerin demografik özelliklere göre değişip değişmediğini ölçmek ve öğrencilerin çevre dostu ürün satın alma eğilimlerini belirlemeye çalışmaktır. Bu araştırmada Karabük Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesinde ve İşletme Fakültesinde bulunan, İşletme, Girişimcilik, Uluslararası İşletmecilik, Aktüerya ve Risk Yönetimi ve Halkla İlişkiler bölümleri örneklem kapsamına alınmıştır. İstatiksel analizlerde 500 öğrenciye yapılan anket çalışmalarından elde edilen verilen kullanılmıştır. Anket sorularına frekans tabloları düzenlenmiş ve tanımlayıcı istatiksel analizler yapılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin çoğunluğunu çevre dostu ürün kavramını bildikleri ve çevre dostu ürün satın aldıklarını belirtmişlerdir. Fakat bu öğrencilerin çevre dostu ürünlere karşı olan duyarlılık seviyelerin demografik özellikleri ile ilgili olmadığı ortaya çıkmıştır.
dc.description.abstractThe rapid development of technology has driven the production sector to differentiate and increase human needs. There are also the good side of this movement as well as the bad side. In the competition race entered to meet these needs, environmental pollution, nature destruction has increased. Green marketing is a concept that has been introduced in our literature in the 1970s. Green marketing covers the whole process starting from the receipt of the product until it is consumed and consumed. This concept, which has just begun to be heard in Turkey, has been the subject of this research since it started to create a mass. The aim of this study is to determine whether the level of awareness about green marketing varies according to demographic characteristics and to determine the environmental-friendly product purchasing tendencies of the students. In this study, the Departments of Business, Entrepreneurship, International Business, actuarial and Risk Management and Public Relations, which are located in Karabük University Faculty of Economics and Administrative Sciences and Faculty of business, were included in the sample. Statistical analysis of 500 students in the survey results obtained from the given was used. Frequency tables were arranged to survey questions and descriptive statistical analyses were performed. As a result of the research, the majority of the students are aware of the concept of environmentally friendly products and they are purchasing environmentally friendly products. However, it has been revealed that these students are not related to demographic characteristics of the level of sensitivity to environmentally friendly products.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleYeşil pazarlama konusunda tüketicilerin farkındalık düzeyinin tespit edilmesi
dc.title.alternativeDetermining consumer awareness level in green marketing
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-25
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmGreen marketing
dc.subject.ytmAwareness
dc.subject.ytmConsumers
dc.subject.ytmConsumer behavior
dc.subject.ytmMarketing
dc.subject.ytmEnvironmental sensitivity
dc.identifier.yokid10268150
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564551
dc.description.pages72
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess