Show simple item record

dc.contributor.advisorBüyükyılmaz, Ozan
dc.contributor.authorÖzer, Hande Gizem
dc.date.accessioned2021-05-08T08:15:58Z
dc.date.available2021-05-08T08:15:58Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-12-24
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/645619
dc.description.abstractGünümüz rekabet koşulları içerisinde, örgütlerin en önemli kaynaklarından olan çalışanlarının desteklenmesi ve örgüt ile bir bütün olmalarının sağlanması büyük önem arz etmektedir. Duygusal emek, müşteri memnuniyetinin sağlanması noktasında önemli faktörlerden biridir ve çalışanların algıladıkları örgütsel destek, duygusal emeği arttıran önemli bir etkendir. Literatürdeki önceki çalışmalar, bu ilişkiye referans oluşturmasına karşın, hiçbir çalışma, örgütsel özdeşleşmenin bu ilişki içerisindeki etkisini incelememiştir. Bu doğrultuda oluşturulan bu çalışmada, algılanan örgütsel desteğin, duygusal emek üzerindeki etkisi ve örgütsel özdeşleşmenin bu ilişkideki aracı rolü incelenmiştir. Bu bağlamda, oluşturulan çalışmada kullanılan veri 259 TBMM restoran personelinden, yüzyüze anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, algılanan örgütsel destek, duygusal emeğin alt boyutları olan, derinden rol yapma ve doğal duygular üzerinde olumlu bir etkiye sahipken, yüzeysel rol yapma üzerinde olumsuz bir etkiye sahip olduğu belirlenmiştir. Örgütsel özdeşleşmenin ise, bu ilişki içerisinde tam aracı rolünün olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn today's competitive conditions, it is of great importance to support the employees who are the most important sources of the organizations and to ensure that they are a whole with the organization. Emotional labor is of great importance in terms of ensuring customer satisfaction and the organizational support perceived by employees is an important factor that increases emotional labor. Although the studies in the literature constitute a reference to this relationship, no study has examined the effect of organizational identification on this relationship. In this study, the effect of perceived organizational support on emotional labor and the role of organizational identification in this relationship are examined. In this context, the data used in this study were gathered from 259 staff of TBMM restaurant staff using face-to-face survey method. According to the results of the analysis, perceived organizational support has a negative effect on superficial role-playing, while it has a positive effect on deep role-playing and natural emotions which are sub-dimensions of emotional labor. Organizational identification has been found to have a full mediating role in this relationship.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleAlgılanan örgütsel destek ve duygusal emek arasındaki ilişkide örgütsel özdeşleşmenin aracılık rolü
dc.title.alternativeThe mediating role of organizational identification in the relationship between perceived organizational support and emotional labor
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-12-24
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPerceived organizational support
dc.subject.ytmEmetional labor
dc.subject.ytmOrganizational identification
dc.identifier.yokid10267467
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid564506
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess