Show simple item record

dc.contributor.advisorTan, Fatma Zehra
dc.contributor.authorEl Mallushi, Tarik Abulgasim A.
dc.date.accessioned2021-05-08T08:15:44Z
dc.date.available2021-05-08T08:15:44Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-03-01
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/645450
dc.description.abstractGeçtiğimiz birkaç on yılda, bilgi işlem ve iletişimde bir devrim yaşandı ve tüm göstergeler teknolojik ilerlemenin ve bilgi teknolojisinin kullanımının devam edeceğidir. Bilgi ve iletişim teknolojisindeki devrim sadece yaşamlarımızı değil, aynı zamanda insanların nasıl iş yaptığını da değiştirdi. Bilgi teknolojilerini kullanarak şirketler, daha fazla müşteriye ulaşma, yeni ürün ve hizmetleri hızla tanıtma ve dünyanın her yerinden tedarikçiler ve iş ortakları ile işbirliği yapma potansiyeline sahiptir. Endüstriyel toplumdan bilgi toplumuna ve endüstriyel ekonomiden bilgi ekonomisine dönüşüm, BİT ve İnternet kullanımının etkisinin bir sonucudur. Bu nedenle, bu çalışma aşağıdaki hususları vurgulamayı amaçlamaktadır:Bilgi teknolojisinin gerçek kullanımı ve Jumhouria Bank'ta idari liderler (Karar verme becerileri) için yönetim becerilerinin geliştirilmesindeki rolünü ve ayrıca yönetim bilgi sistemlerini aydınlatmak. Daha sonra bankadaki karar verme sürecini etkileyen zorlukları ve sorunları bilmek.Jumhouria Bankasında karar verme kalitesinde Bilgi teknolojisinin rolünün derecesini değerlendirmek. Özellikle Jumhouria Bank'ta Libya'da finans sektöründeki Bilgi teknolojisinin kullanılmasının zorluklarını ortaya çıkarmaya çalışıyor.Araştırmanın amaçlarına ulaşmak için araştırmacı tanımlayıcı bir analitik yöntem kullanmıştır. On bir alana ayrılan (51) paragraftan bir anket geliştirilmiştir. Çalışma örneği (368) örneklemden oluşmaktadır. Verileri analiz ettikten sonra, aşağıdaki sonuçlar bulunmuştur.Bilgi teknolojisi ile karar verme süreçleri ile ilgili karar verme kararları arasında anlamlı bir ilişki vardır ve Bilgi teknolojisi ile verimlilik boyutları (Süre, Resmi ve İçerik) ile ilgili karar verme arasında anlamlı bir ilişki vardır. İlk ana hipotez: Bilgi problemlerinin idari karar kalitesine göre istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi vardır.Bu hipotez, BT problemlerinin, incelenen bankanın idari kararının niteliği üzerindeki etkisini tespit etmeyi amaçlamaktadır.-Ana hipotezin önceki istatistiksel testlerinin sonuçlarına dayanarak. Bilgi teknolojisi problemleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etki olduğu hipotezi, incelenen bankadaki idari karar kalitesine kabul edilmektedir.İlk alt hipotez:Temerrüt problemlerinin, incelenen bankadaki idari karar kalitesine göre istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi vardır.Bu hipotez, çalışılan kurumda zaman boyutu sorunları ile idari kararın kalitesi arasındaki ilişkiyi tanımlamayı amaçlamaktadır.İlk alt hipotezin önceki istatistiksel testlerinin sonuçlarına dayanarak zaman boyutu problemleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etki olduğu hipotezi, incelenen bankadaki idari karar kalitesine kabul edilmektedir.İkinci alt hipotez:Bölümdeki bankada idari karar kalitesine ilişkin resmi boyutun sorunları üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etki vardır.Bu hipotez, çalışmakta olan bankadaki (resmi boyut problemleri ve idari kararın kalitesi) arasındaki ilişkiyi tanımlamayı amaçlamaktadır.İkinci alt hipotezin önceki istatistiksel testlerinin sonuçlarına dayanarak. Zaman boyutu problemleri üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etki olduğu hipotezi, incelenen bankadaki idari karar kalitesine kabul edilmektedir. Üçüncü alt hipotez:İçerik boyutu problemlerinin, incelenen bankadaki idari karar kalitesine istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi vardır.Bu hipotezin amacı, (içerik boyut problemleri) arasındaki ilişkiyi ve çalışmakta olan bankadaki idari kararın niteliğini bilmek.Üçüncü alt hipotezin önceki istatistiksel testlerinin sonuçlarına dayanarak hipotez kabul edilir. Hangi durumda (İçerik boyutu problemleri), incelenen bankadaki idari kararın kalitesi üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir etki olduğu belirtilmektedir.İkinci ana hipotez:Küresel olarak anlamlı farklılıklar Çalışmanın boyutları hakkında Kişisel faktörlere atfedilebilir (cinsiyet, yaş, akademik yeterlilik, idari düzey, mevcut işteki hizmet süresi).Cinsiyet:Erkeklerle kadınlar arasında karar verme sürecine istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu söylenebilir. Erkeklerin kararların kalitesine kadınlardan daha fazla bağlı oldukları söylenebilir.Yaş:Araştırmacı, ortalama yaş arasındaki istatistiksel olarak anlamlı farkları incelemek için Shifa testini kullanmıştır. ve (zaman boyutu problemleri) yaş aralığındaki farklılıklar için Şifa testinin sonuçları (zaman boyutu problemleri) için ortalama yaşta önemli farklılıklar olduğunu göstermektedir.Araştırmada kabul edilen moral düzeyi, bu boyuttaki katılımcıların yaşları arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğunu göstermektedir. Eğitimsel Yeterlilik:Çalışmada benimsenen ahlakın düzeyi, eğitim yeterliliğine atfedilen çalışmanın boyutlarında anlamlı bir farklılık olmadığını göstermektedir.İdari seviye:Çalışmada benimsenen moral seviyesi, yönetim düzeyine atfedilen çalışmanın boyutlarında anlamlı bir fark olmadığını göstermektedir.Mevcut işte hizmet süresi:Çalışmada kabul edilen moral düzeyi, mevcut işteki hizmet süresi nedeniyle çalışmanın boyutlarında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık olmadığını göstermektedir
dc.description.abstractInformation technology nowadays has played a vital role in helping leaders to improve their business and achieve the results that satisfy customers demand. At the same time, information technology (IT) has emerged as a critical resource for organizations to enhance the efficiency and effectiveness of their product development activities. however, this study aims to light and discuss the role played by IT in introducing new products and quick services. The study thus aims to highlight the following points:To shed some light on the real use of Information technology and its role in the development of management skills for administrative leaders (Decision-making skills) in the Jumhouria Bank, and Management Information Systems (MIS). The aim is to identify and examine the difficulties affecting the bank decision-making process.To assess the effect information technology plays in shaping the quality of the bank decision- making the process.To identify some difficulties in using information technology in the financial sector in Libya in general and in the Jumhouria Bank in particular.To achieve the above objectives, the researcher used the descriptive analytical method. A questionnaire was developed from (51) paragraphs divided into eleven fields, with (368) representing the sample size.The results support a significant correlation between information technology and decision- making regarding the proper kinds of decision, and also a significant correlation between information technology and decision-making regarding the efficiency dimensions (Time, Official, and Content).The First main hypothesis:H1-There is a statistically significant impact of IT efficiency on the quality of administrative decision in the bank under study.This hypothesis aims at identifying the impact of IT efficiency on the (quality of the administrative decision) in the bank under study.The statistical results of this main hypothesis do not reject the significant impact of information technology on the quality of the administrative decision in the bank under study.First sub-hypothesis: There is a statistically significant effect of the time dimension on the quality of the administrative decision in the bank under study.This hypothesis aims at identifying the relationship between the of the time dimension problem and the quality of the administrative decision in the bank under study.The statistical results of this sub-hypothesis do not reject the notion that there is a statistically significant effect of the time dimension on the quality of the administrative decision in the bank under study.Second sub-hypothesis: There is a statistically significant effect of the Official dimension on the quality of the administrative decision in the bank under study.This hypothesis aims at identifying the relationship between the of the (Official dimension problems) and the quality of the administrative decision in the bank under study.The statistical results of this sub-hypothesis do not reject the notion that there is a statistically significant effect of the Official dimension on the quality of the administrative decision in the bank under study.Third sub-hypothesis:There is a statistically significant effect of the Content dimension on the quality of the administrative decision in the bank under study.This hypothesis aims at identifying the relationship between the of the (Content dimension problems ) and the quality of the administrative decision in the bank under study.The statistical results of this sub-hypothesis do not reject the notion that there is a statistically significant effect of the Content dimension on the quality of the administrative decision in the bank under study.The second main hypothesis:H2-There are statistically significant differences about the dimensions of the study attributable to personal factors (gender, age, academic qualification, administrative level, length of service in the current job).Gender:It can be said that there are statistically significant differences between males and females in the decision-making process whereby, compared to females, males appear more committed to the quality of the decision-making process.Age:The researcher used the Shifa test to examine the statistically significant differences between the mean age. The results of this test for age differences about the time dimension problems suggest that there are significant differences in the mean age for the time dimension problems.Results on the level of morale adopted in the study indicate that there are statistically significant differences between the age of the respondents on this dimension.Educational qualification:-Results on the level of the moral adopted in the study indicate that there are no significant differences in the dimensions of the study attributed to the educational qualification.Administrative level:Results on the level morale adopted in the study indicate that there are no significant differences in the dimensions of the study attributed to the administrative level.Duration of service in the current job:Results on the level of the morale adopted in the study indicate that there are no statistically significant differences in the dimensions of the study due to the length of service in the current job.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleInformation technology and its role in the development of management skills for administrative leaders (Decision-making skills)
dc.title.alternativeBilgi teknolojisi ve yönetim liderleri için yönetim becerilerinin gelişimindeki rolü (Karar verme becerileri)
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2021-03-01
dc.contributor.departmentİşletme Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInformation technology
dc.subject.ytmManagement
dc.subject.ytmLeaders
dc.subject.ytmManagement skills
dc.subject.ytmDecision making
dc.subject.ytmDecision making styles
dc.subject.ytmDecision making methods
dc.identifier.yokid10276270
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid568850
dc.description.pages320
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess