Show simple item record

dc.contributor.advisorAsan, Umut
dc.contributor.authorDereli, Burak
dc.date.accessioned2021-05-08T08:14:27Z
dc.date.available2021-05-08T08:14:27Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/644783
dc.description.abstractBu çalışma kapsamında mevcut konumlandırma analizi tekniklerinin zayıf yönleri dikkate alınmış ve müşteri algılarının ölçülmesinde dış etkenlerin de dikkate alındığı olasılığa dayalı bir yaklaşım ortaya koyulmuştur. Yöntem olarak kullanılan Bayes Ağları ile oyun konsolları sektörüne yönelik kavramsal bir model kurulmuş ve çeşitli uzman görüşlerine bağlı olarak model geliştirilmiştir. Geliştirilen modelde kullanılacak veriler anket yolu ile toplanmış, ortaya koyulan nihai model ve veriler Bayes Ağları ile modellemede kullanılan Netica programına aktarılmıştır. Ardından farklı senaryolar oluşturularak bu senaryolar için model çalıştırılmış ve ele edilen sonuçlar karşılaştırılmıştır. Senaryo analizlerinin yanı sıra model içerisinden seçilen değişkenler için duyarlılık analizleri yapılarak sonuçlar incelenmiştir. Kurulan modelin geçerliliği ve doğruluğuna yönelik irdelemelerin ardından son olarak yapılan çalışmalar ve elde edilen sonuçlara bağlı olarak çalışmanın ilgi alanına katkıları, eksik kalan yönleri ve geleceğe yönelik yapılabilecek yeni çalışma önerileri ortaya konmuştur.
dc.description.abstractIn this study, the weak aspects of current positioning analysis methods are taken into account and a probabilistic approach, that takes external factors into consideration while evaluating customer perceptions, is suggested. A conceptual model is created about game consoles industry by using the method of Bayesian Networks. Then, the model is developed by expert opinions and surveys are prepared to collect data to use in the developed model. After the data is collected via surveys, the final developed model and data are inserted in Netica, a program that is used for modeling with Bayesian Networks. Following to this, different scenarios are developed and results that are obtained by running the model for those scenarios are compared. Besides scenario analysis, sensitivity analysis are performed for variables selected from the model and the results are examined. Then the validity of the model is examined. Finally, according to the results of those analysis, the contributions, implications and deficient aspects of this study for that domain are indicated and further research suggestions are made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri ve Endüstri Mühendisliğitr_TR
dc.subjectIndustrial and Industrial Engineeringen_US
dc.titleBayes ağları ile gelecek odaklı konumlandırma analizi: Oyun konsolları pazarında bir uygulama
dc.title.alternativeFuture oriented positioning analysis with bayesian networks: An application in game consoles market
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEndüstri Mühendisliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPositioning
dc.subject.ytmMarketing methods
dc.subject.ytmBayes networks
dc.identifier.yokid424284
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİSTANBUL TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid323947
dc.description.pages169
dc.publisher.disciplineEndüstri Mühendisliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess