Okul dönemi 3, 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılıkları ile davranış problemleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Gözün Kahraman, Özlem | |
dc.contributor.author | Şahin, Derya | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T08:12:03Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T08:12:03Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-08-07 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/644052 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı okul dönemi 3, 4 ve 5.sınıf öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılıkları ile davranış problemleri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma, ilişkisel tarama biçiminde tasarlanmıştır. Çalışma grubuna 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Karabük İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı ilkokul ve ortaokuldan tesadüfî örnekleme yöntemi ile seçilen 3. 4. ve 5.sınıfa devam eden 171 kız ve 129 erkek, toplam 300 öğrenci ve bu öğrencilerin anneleri dâhil edilmiştir. Bu araştırmada verileri toplamak amacıyla `Bilgisayar Oyun Bağımlılığı Ölçeği (BOBÖ)` ve `Conners Ana-Baba Dereceleme Ölçeği-Yenilenmiş Kısa Formu (CADÖ- YK)` kullanılmıştır. Çalışmada çocukların bilgisayar oyun bağımlılıkları ile davranış problemleri arasındaki ilişki; bilgisayar oyun bağımlılıkları ve davranış problemlerinin cinsiyet, sınıf düzeyi, kardeş sayısı, anne çalışma durumu, anne ve baba öğrenim durumu değişkenlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığına bakılmıştır. Araştırma sonucunda, çocukların bilgisayar oyun bağımlılıkları ile problem davranışlar arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Bilgisayar oyun bağımlılıklarının cinsiyet, sınıf düzeyi, anne çalışma durumu ve anne öğrenim durumuna göre anlamlı farklılık gösterdiği, kardeş sayısı ve baba öğrenim durumuna göre farklılaşmadığı görülmüştür. Davranış problemlerinin ise cinsiyet, sınıf düzeyi kardeş sayısı ve anne öğrenim durumuna göre anlamlı farklılık gösterdiği, anne çalışma ve baba öğrenim durumuna göre farklılaşmadığı görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Okul Dönemi Çocuklar, Bilgisayar Oyun Bağımlılığı, Davranış Problemleri | |
dc.description.abstract | Aim of this study is to investigate 3rd,4th and 5th class school children correlation between computer game addiction and behavioral problems.The survey is designed as the form of relational screening model. The study group of this survey 300 3rd,4th and 5th class students- 129 boys and 171 girls and their mothers-chosen by random sampling method from Karabük province primary and secondary schools in 2016-2017 education year. In this survey to acquire datas, it is used Computer Game Addiction Scale,Conners Parental Rating Scale and Revised Brief Form (CPRC and BF). In this study it is investigated that if relation between computer game addiction and behavioral problems is differentiate or not according to variant of sex ,class level,sibling number,mothers' empleoment status,parent education status.At the end of this survey it is acquired meaningful difference between computer game addiction and problematic behaviors.When the computer game addiction increase,behaviroal problems also increase.Computer game addiction is showed us a meaningful difference according to sex,class level,mother employment status and mothers' educational status and there is a meaningful difference according to sibling number and fathers'education status.When we have a look at behavioral problems there is a meaningful difference according to mothers' employment status and fathers' education status.Key Words: School Term Children, Computer Game Addiction, Behavioral Problems | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul dönemi 3, 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin bilgisayar oyun bağımlılıkları ile davranış problemleri arasındaki ilişkinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigating 3rd,4th,5th class school children correlation between computer game addiction and behavioral problem | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-07 | |
dc.contributor.department | Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer games | |
dc.subject.ytm | Games | |
dc.subject.ytm | Dependency | |
dc.subject.ytm | Behavior | |
dc.subject.ytm | Problem behavior | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 10223397 | |
dc.publisher.institute | Sağlık Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | KARABÜK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 533142 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |