Show simple item record

dc.contributor.advisorGözün Kahraman, Özlem
dc.contributor.authorÜnsal, Sibel
dc.date.accessioned2021-05-08T08:11:56Z
dc.date.available2021-05-08T08:11:56Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2021-01-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/643993
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, 3-6 yaş okul öncesi döneme yönelik çizgi filmlerde verilen değerlerin sözel ve davranışsal ifade boyutunda incelenmesidir. Araştırmacı 600 anneye internet üzerinden anket uygulayarak çocuklarının en çok izledikleri çizgi filmleri belirlemiştir. Anket formu sonuçları listelenerek en çok izlenilen 5 çizgi film belirlenmiştir. Bunlar `Rafadan Tayfa, Niloya, Harika Kanatlar, Pepee ve Maşa ile Koca Ayı` çizgi filmleridir. 5 çizgi filmin beşer bölümü izlenerek verilerin toplanmasında doküman inceleme yöntemi kullanılmıştır. Belirlenen çizgi filmlerdeki değerleri belirlemek için araştırmacı tarafından hazırlanan okul öncesi dönem değerlerinin tanım ve sözel/davranışsal ifadelerinin bulunduğu `Okul Öncesi Dönem Değerlerine İlişkin Kontrol Listesi` kullanılmıştır. Araştırmanın analizinde içerik analizi metodu kullanılmıştır. Sonuç olarak çizgi filmlerde en çok saygı/nezaket değerine yer verildiği bunu sırasıyla sevgi, yardımlaşma, sorumluluk, dürüstlük/doğruluk, işbirliği ve hoşgörü değerlerinin takip ettiği bulunmuştur. Çizgi filmlerde değerlere, sözel ifade boyutunda daha çok yer verildiği fakat davranışsal ifade boyutunda daha az yer verildiği görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Okul Öncesi, Çizgi Film, Değerler
dc.description.abstractThe study's aim is to examine the cartoons of 3-6 years old preschool period in terms of values and determine which cartoons are seen in verbal and behavioral expression format. The researcher surveyed 600 mothers via internet and identified the cartoons their children watch the most. The five most popular cartoons were determined with list of survey. These cartoons are 'Rafadan Tayfa, Niloya, Harika Kanatlar, Pepee and Maşa ile Koca Ayı'. The document analysis method was used to gather the data by watching five sections of 5 cartoons.`Checklist for Preschool Values `which contain defition and verbal/behavioral expression of value was used to determine values of established cartoons by researcher. Content analysis method was used in the analysis of the reseach. In conclusion, it was found that the most respectfulness / courtesy value was used in the cartoons, followed by the values of love, cooperation, responsibility, honesty / truth, cooperation and tolerance. It was seen that values were involved more in verbal expression dimension in cartoons however less in behavioral expression dimension.Keywords: Pre-school, Cartoon, Values.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkul öncesi döneme yönelik çizgi filmlerin değerler bağlamında incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of cartoonsfor preschool period in thecontext of values
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-01-20
dc.contributor.departmentÇocuk Gelişimi ve Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool period
dc.subject.ytmPreschool education
dc.subject.ytmAnimated film
dc.subject.ytmValue perception
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmValues education
dc.identifier.yokid10266565
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARABÜK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid566255
dc.description.pages97
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess