Show simple item record

dc.contributor.advisorIşın, Feride Bahar
dc.contributor.authorÇidam, Ezgi
dc.date.accessioned2020-12-04T08:07:13Z
dc.date.available2020-12-04T08:07:13Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-12-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/64312
dc.description.abstractBu araştırma, 55 yaş üstü kadınların satın alma kararı verirken sosyal medyadan ne kadar etkilendiklerini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada, sosyal medya tüm boyutlarıyla incelenmiş ve 55 yaş üstü kadınların oluşturduğu tüketici pazar bölümünün özelliklerine ve teknoloji kullanımlarına Teknoloji Kabul Modeli temel alınarak ayrıntılı olarak yer verilmiştir. Veriler en az 1 yıldır aktif olarak sosyal medya kullanıcısı olduğu bilinen ve Ankara'da ikamet eden 55 yaş üstü 220 kadın ile mülakat tekniği kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizine tabi tutulmuş ve SPSS 17 paket programı kullanılarak ikili lojistik regresyon uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, bütün değişkenlerin içinde, sosyal medyadaki paylaşımlara güven unsurunun 55 yaş üstü kadınların satın alma kararına etki ettiği görülmüştür. Ayrıca; sosyal medyada daha çok vakit geçiren kadınların, sosyal medya yorumlarını faydalı bulduğu sonucuna da varılmıştır. Teknoloji Kabul Modelinin önemli bir bileşenini oluşturan kullanım kolaylığının ise herhangi bir etkisi olmadığını görülmüştür.
dc.description.abstractThis research was conducted to measure the effect of social media on purchasing behavior of women over 55 years old. In the research, all aspects of social media has been examined and the features of the consumer market segment created by women over the age of 55 and their technology usage have been given in detail based on the Technology Acceptance Model. The data were collected using interview techniques with 220 women over 55 years of age who are living in Ankara and known to be active social media user for at least 1 year. The collected data were subjected to content analysis and binary logistic regression was applied by using the SPSS 17 packet program. As a result of the survey, it was found that, trust to social media sharing's had an influence on women over 55 years of age's purchasing decision. Also; women who spend more time on social media, find social media comments useful. It has been observed that the ease of use, which is an important component of the Technology Acceptance Model, has no effect on elderly women's purchasing behavior.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.title55 yaş üstü kadınların satınalma davranışları üzerindeki sosyal medya etkisinin teknoloji kabul modeli kapsamında incelenmesi
dc.title.alternativeExamining the impact of social media on purchasing behavior of 55+women in scope of techology accepteance model
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-12-12
dc.contributor.departmentİşletme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmWomen
dc.subject.ytmPurchasing
dc.subject.ytmPurchasing behavior
dc.subject.ytmSocial media
dc.subject.ytmTechnology Acceptance Model
dc.identifier.yokid10177695
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid489252
dc.description.pages108
dc.publisher.disciplineİşletme Yönetimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess