Show simple item record

dc.contributor.advisorArkon, Cemal
dc.contributor.authorAlicigüzel, Özden
dc.date.accessioned2021-05-08T08:08:39Z
dc.date.available2021-05-08T08:08:39Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/643098
dc.description.abstractÖZ Ülkemizde 16 ağustos 1997 'de çıkanları Sekiz Yıllık Kesintisiz İlköğretim Yasası sonucunda, bütün ilkokul ve ortaokullar birleştirilerek ilköğretim okulu olmuştur. Bu yasa ile zorunlu ilköğretim süresi 8 yıl, zorunlu ilköğretim yaşı da 6-14 yaş olmuştur. Bu yeni ve hızlı uygulama ilköğretim okullarında mekansal problemlerin ve okulların planlanmasında yeni sorunların doğmasına sebep olmuştur. Bu çalışma şunları amaçlamaktadır; 8 yıllık kesintisiz temel eğitim uygulaması sonucu ilköğretim okullarında meydana gelen mekansal problemleri çözmek, ilköğretim okulları için mekan standartlarını ve yer seçim kriterlerini oluşturmak, resmi ve özel ilköğretim okullarının mekan standartları ve yer seçim kriterleri açısından farklılıklarını belirlemek. Çalışma alam olarak İzmir1 in batı aksında bulunan Balçova, Narlıdere, Güzelbahçe ilçe belediye sınırlan seçilmiştir. Seçilen özel ilköğretim okullarında ve çalışma alam içindeki bütün ilköğretim okullarında anket çalışması yapılmıştır. Anket çalışmasının amacı, bu yeni düzenlemeyle ilköğretim okullarındaki planlama problemlerini bulmaktır. Bu araştırmada; temel eğitim sisteminde oluşturulan bu yeni düzenlemeyle ilköğretim okullarında meydana gelen mevcut planlama problemleri, ilköğretim okulları için gerekli olan mekan standartları ve yerseçim kriterleri saptanmıştır.
dc.description.abstractABSTRACT In Turkey, ` The Compulsory Eight-year Basic Education Act `, which passed on 16 August 1997 in the Parliament, has combined primary school education with secondary school education. Thus, the period assigned for the primary school education has gone up to eight years; the students, consequently, between the ages 6-14 have been included in this system since the implementation of the Act. This study aims at the followings: solving space problems caused by the Act; determining space allocation standards and location criteria; and also determining the differences between public and private schools in terms of space allocation standards and location criteria. As the study area, the districts of Balçova, Narhdere and Güzelbahçe located in the West side of Izmir have been determined, and a questionnaire has been conducted at all primary schools in the study area. The objective of the questionnaire is to find out the planning problems of the primary schools which have been reshaped after the Act. In this thesis, it is put forth that the existing primary schools and the ones which will be constructed in the future are in need of rearrangements by means of space allocations; and any proposed space allocations standards and location criteria, from this moment on, ought to be taken into consideration.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectŞehircilik ve Bölge Planlamatr_TR
dc.subjectUrban and Regional Planningen_US
dc.titlePlanning problems of primary schools
dc.title.alternativeİlköğretim okullarının planlama problemleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSpatial change
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPlanning
dc.identifier.yokid85213
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid85213
dc.description.pages141
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess