Show simple item record

dc.contributor.advisorSüel, Akın
dc.contributor.authorKiper, Nilgün
dc.date.accessioned2021-05-08T08:08:34Z
dc.date.available2021-05-08T08:08:34Z
dc.date.submitted1999
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/643051
dc.description.abstractöz Oyun çocuğun en temel ihtiyacıdır. Onun fiziksel, psikolojik ve sosyal gelişimi için önemlidir. Bugün özellikle 2-12 yaş grubu çocuklar kentsel çevrede dış mekanı oyunları için etkin biçimde kullanamamaktadırlar. Bu sorunun teknolojinin gelişimine, yaşam biçiminin değişimine, sosyal ve fiziksel çevreye bağlı nedenleri vardır. Modern kentsel yapının sunduğu oyun alanlan da onlann ihtiyacına cevap verememektedir. Çocuğun dış mekandaki aktivitelerin kısıtlanması, özellikle sosyal gelişimlerinde problemlere neden olmakta, iç mekanda yaşamaya zorlanan çocuk modem dünyanın tüketici, paylaşımdan, sosyal dayanışmadan ve üretkenlikten uzak bireyleri olarak yetişmektedirler. Çalışmanın temel amacı; çocuğun gelişimi ve mekanla kuracağı ilişki dikkate alınarak, okul öncesi ve okul çağı çocuklann ev girişinden, çocuk oyun alanlarına kadar uzanan oyun yerlerinin tariflenmesi, mevcut ve gelişme konut bölgelerinde oyun alanlarının etkin kullanımını sağlayacak tasarım kriterlerinin geliştirilmesidir.
dc.description.abstractABSTRACT Play is the basic requirement of a child. It is important for his physical, psychological and social development. Today, especially children between the ages 2-12 cannot use outdoor spaces of the urban environment as effective as they should. This problem is related with technological development, changes in life styles and social and physical environment. Play areas provided in modem urban environment are also in adequate to meet their demands. Limiting the activities of children especially at exterior spaces cause problems in their social development. A child who is forced to live in interior spaces grows up as a consuming individual, without experiencing sharing, social supporting and production. By considering the development of the child and his relation with space; the study aims to define the play areas of preschool and school age children from house entrance to playgrounds, and to determine design criteria to provide effective use of play areas in existing and developing housing area.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectŞehircilik ve Bölge Planlamatr_TR
dc.subjectUrban and Regional Planningen_US
dc.titleImportance of play areas in child development and desing guidelines for play areas
dc.title.alternativeOyun alanlarının çocuk gelişimindeki önemi ve oyun alanlarının tasarım kriterleri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmPlayground
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmChild development
dc.identifier.yokid85233
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityİZMİR YÜKSEK TEKNOLOJİ ENSTİTÜSÜ
dc.identifier.thesisid85233
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess